Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Nu har man varit och shoppat spackel och lite annat som behövs inför morgondagen. Tanken är primärt att passa in vingen riktigt och börja slipa / spackla. Förutom det ska jag försöka få tag i färg samt sprutspackel och kanske byta lite slangar under huven. Och så lär jag beställa nya fjäderskålar fram. Får väl se vad som hinns med.

Har börjat fundera lite i banorna att om man klär på sig ordentligt och kanske delar upp jobbet på 2 dagar att man kan sänka den nån dag under min kommande lediga vecka... Har ju trots allt stått utomhus och skruvat med både rally och folkracebilar :D
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Jag har inte sagt att jag ska, det är ju ytterst beroende på temperaturen ute. Sjunker dte under 10 grader så är det ju ett nej direkt. Een annars så kan det ju gå. Fjäderbenen sitter ju bara med 5 bultar + k-stagen som är rätt nyligen bytta. Man sliter ju loss ett fjäderben och tar med det in i värmen och bygger ihop ett nytt och går ut och hänger upp det. Men jag är ju lite fundersam på fjädrarna bak. Har ju läst beskrivning i haynes och det låter krångligt. Lite fundersam varför det står att man måste ha Volvos egna fjäderspännare?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ja, det är riktig billack fast på sprayburk. Det är en firma i en av grannbyarna som blandat ihop den. Billigare och dessutom bättre resultat än volvos / anna vanlig sprayfärg. Hade dock inte tillräckligt med klarlack hemma. Eller jo, fast av olika fabrikat, och det är inte alltid det är så lyckat att blanda. Så jag ska försöka hinna handla mer imorgon förmiddag.
Användarvisningsbild
av Severin
Marlboroman skrev:Ja, det är riktig billack fast på sprayburk. dessutom bättre resultat än volvos / anna vanlig sprayfärg.

Alltså kan det verkligen bli bra med den färgen som volvo säljer på burk till något så "stort" som en vinge, kan ingen om färg men den är väl enkomponent. Riktig billack kan jag förstå att man försöker sig på att lacka själv
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Severin skrev:
Marlboroman skrev:Ja, det är riktig billack fast på sprayburk. dessutom bättre resultat än volvos / anna vanlig sprayfärg.

Alltså kan det verkligen bli bra med den färgen som volvo säljer på burk till något så "stort" som en vinge, kan ingen om färg men den är väl enkomponent. Riktig billack kan jag förstå att man försöker sig på att lacka själv
Visst är det möjligt att få ett bra resultat med vanliga sprayburkar, men det är svårare. Minnesgoda kommer ihåg 50 dollar paintjob som va en sån där grej som gick runt på många forum för nåt är sedan. En som lagt en perfekt blanksvart lack med sprayburkar och dessutom plockat hem priser för bästa lack. Jag har varit med och lacka hela bilar med sprayburk, och det blir inte så tokigt som man kanske tror. Men det är tidsödande eftersom man blir oerhört trött i fingrarna. Och så gäller det att lägga på klarlack, annars blir det bara skräp av det hela som oftast oavsett om det är solid eller metallic man lackar med. Har även lackat några skärmar under åren, och det går att få bra resultat. Men det gäller att skippa dem riktigt billliga burkarna oftast, det beror lite på vad man ska ha för kulör. billiga burkars innehåll är ju i princip drivgas och lösningsmedel.
av Thomas J
Med riktig billack på burk går det bra att lacka, det är dyrare än vanliga volvo burkar men brukar räcka mkt längre.
Kan vara svåra att få tag i bara.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]