Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hjälp, Problem!!

Skulle åka hem från jobbet nu på morgonen och det fanns ingen kraft i motorn överhuvudtaget.
Laddade typ inte ett skit.
Ryker inte konstigt, inga varningslampor lyser, kopplade man ur och gasade fullt orkade motorn bara upp i 3500 varv.
När jag kom hem så tyckte jag att den gick liiite bättre och kunde då varva ca 4000 varv när jag kopplade ur..
Vad kan vara felet???
Finns det något "nöd läge" eller något sånt??

Har absolut ingen aning! :roll:
Fy fan vad sjukt asså Precis samma sak händer mig idag jag tar bilen till jobbet funkar klockers, parkerar ska hem vid 4 snåret vad händer jo inget laddtryck orkade knappt ett skit då slangen från ic sög ihop sig Undrar då vad som kan ha gått fel för mig min vart piggare när jag parkarade hemma också sen helt från ingenstans börjar turbon ladda vet inte om den laddar som den ska eftersom jag inte hinner bygga upp något ladd knappt innan det släpper ;S
Ja visst är det sjukt! :???:
Funderar på om jag fått någon ispropp någonstans eller nått liknande.
Var nere i garaget och startade bilen för en liten stund sen och då varvade den som den skulle.
Men som sagt jag vet inte om han laddar som han ska eftersom jag inte kört den.
Får ta andra bilen idag och låta volvon stå kvar i garaget tills den tinat upp och ta en provtur och eventuellt felsöka.

Någon som har någon idè vad det kan vara??

Minns inte till 100%, men jag har för mig att[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]