NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hj
Äntligen har tiden då nya C70 har officiell premiär i Volvohandeln! Enligt Bra Bil i Upplands Väsby är det helgöppet och premiär för läckerbiten nu i helgen 17-18 mars - antar att det gäller övriga handlare i landet också!

Synd bara att det fortfarande är snö ute, vårkänslan vill ju inte riktigt infinna sig... :???:
Användarvisningsbild
av mane
Jepp, även handlaren i blekinge skulle ha visning.
Synd dock att man inte får provköra :cry: :cry:
Användarvisningsbild
av CarMan
vad gör det att det är snö ute. det är ju både en cupe & cabrole.
För dom som inte kan hålla sg till sommaren så går det aldeles utmärkt att åka nercabbat, så länge man sitter i framsätet.

Vi har ialla fall vinterdäck på våran!
Användarvisningsbild
av Mats
Va och tittade på nya C70 på Bilia i segeltorp idag.
Den verkade jättefin, men baksätet är bara för barn.
Alla 500 som tilldelas Sverige i år är sålda. Men Segeltorp hade tydligen fått fem produktionsplatser till varav en såld, så känner sig någon sugen så går det o få en innan sommaren!! :D
Användarvisningsbild
av CarMan
Mats skrev:Va och tittade på nya C70 på Bilia i segeltorp idag.
Alla 500 som tilldelas Sverige i år är sålda. Men Segeltorp hade tydligen fått fem produktionsplatser till varav en såld, så känner sig någon sugen så går det o få en innan sommaren!! :D
självklart har den klassens största baksäte, där en normalstor vuxen kan åka hyfsat.
men om du har tänkt att köpa cab/cupe för att ha ett lika bra baksäte som i en S80 så får du nog kolla i stjärnerna efter en bil som har det.

det är lika dumt som dom som säter sig i en S60 o tycker att baksätet är litet... Köp en S80 då...
Användarvisningsbild
av Mats
CarMan skrev:
Mats skrev:Va och tittade på nya C70 på Bilia i segeltorp idag.
självklart har den klassens största baksäte, där en normalstor vuxen kan åka hyfsat.
men om du har tänkt att köpa cab/cupe för att ha ett lika bra baksäte som i en S80 så får du nog kolla i stjärnerna efter en bil som har det.

det är lika dumt som dom som säter sig i en S60 o tycker att baksätet är litet... Köp en S80 då...
Okej, tänkte bara på att när stolen var inställd för mig (196cm) så va det ca sju cm benutrymme...
Skitsamma...det är ju där fram man ska sitta o köra!!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hejsan Gott folk

Tänkte jag skulle gå och titta på hur c70n ser ut, och jag blev besviken, tycker den är inte fin alls !! den är för smal, och ser lite klen ut jämfört med förra c70 som såg reboost ut och kraftig, har sett den nya bmw 3 serie eller 4 serie som den ska heta cabbe, och audi cabbe har sin redan, tänker på hur volvo ska kunna konkurrera ut de med denna c70, går inte med den c70n,ingen chans enligt mig... ser för klen och liten ut,,,,besviken på volvo....tycker den är full....
Hade nog hellre valt den nya saab 9-3 cabbe....
Användarvisningsbild
av CarMan
ge_219 skrev:Hejsan Gott folk

Tänkte jag skulle gå och titta på hur c70n ser ut, och jag blev besviken, tycker den är inte fin alls !! den är för smal, och ser lite klen ut jämfört med förra c70 som såg reboost ut och kraftig, har sett den nya bmw 3 serie eller 4 serie som den ska heta cabbe, och audi cabbe har sin redan, tänker på hur volvo ska kunna konkurrera ut de med denna c70, går inte med den c70n,ingen chans enligt mig... ser för klen och liten ut,,,,besviken på volvo....tycker den är full....
Hade nog hellre valt den nya saab 9-3 cabbe....
När man går runt bilen så får man inte känslan av at den är så bred, men den är bredare än gammla C70

Om man åker bakom den så ser den Fet bred ut. det är nog grymaste vinkeln.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tycker den är riktigt ful, där bak får den Godkänd men övrigt, inredningen, samt utsidan, riktigt dåligt jobb, känns inte som volvo har ansträngt sig så mycket....de borde ha ritat den bättre..
Användarvisningsbild
av Jensen
¨Det är väl en smaksak, konkurrera ut bmw o audis cab är ju självklart inte så lätt men man ger dom en hård match iallafall

Bekräftar att något är knas med mj[…]

Gôtt de ☀️☀️☀️

Det är ett ganska överkomligt pris kan j[…]

D4 VEA dricker olja

När bmw e90 lanserades var det också me[…]