Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av supersonic
Funk skrev:Jämfört med den vanliga DRIVe så är den betydligt trevligare att köra, bättre väghållning och skönare stolar. Personligen stör jag mig på kromlisten under rutorna, jag tycker den skulle varit svart...

/Thomas
På vilket sätt är XC60 R-Design stolarna bättre? Har nämligen också hört detta. Är de mer skålade? Samma storlek på dynan? Har för mig att det i XC60-katalogen står att det skulle vara en extra mjuk stoppning... kanske det som skiljer. Vad vet ni om detta?
Användarvisningsbild
av Funk
XC90_Executive skrev:Det är extra stoppade sidostöd i R-design.
Precis, och jag undrar om dom inte faktiskt är en aning mjukare också...

/Thomas
av danielschlicht
Har nu fått slutgiltiga offerten på XC60 och hoppas kunna beställa i veckan.

Specen ser ut på följande sätt:
xc60 2,4D R-Design
Automat
Svart Metallic
Elinfällbara backspeglar
Blåtand handsfree
Tidur tillsatsvärmare
Parkeringshjälp fram bak
Nyckelavst kr-kudde
Elman förarstol med minne
Sub woofer
High Performance
Aluminiumfälg Cratus 20"
Lastrumsmatta vänd/vikbar
Märkt tonade rutor
Laminerade rutor

Är det något jag missat som man absolut borde ha? :)

Frågor som kvarstår:
Behöver man automatiskt avbländande innerbackspeglar om man har tonade rutor?

Kan man ha blåtandstelefonen aktiv samtidigt som man har tex en ipod igång via USB-anslutningen?
Provkörde en bil och när jag satt i ipoden tyckte jag att det stod något om att telefonen avaktiverades i färddatorn.

Sen stör jag mig något fruktansvärt på att man inte kan välja klädsel fritt när man köper R-design :evil:
Därför har jag köpt till att Volvo ska byta ut de ljust färgade dörrsidorna mot svart läder istället. Blir inte billigt men det skiter jag i.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det ser bra ut. Inget viktigt missat vad jag kan se.

Blåtand + USB går utmärkt. Har man en iPhone och pluggar in så står det att man bör sätta telefonen i flygläge för att eliminera eventuella störningar. Men det behövs inte.

Tänk på att dörrsidorna då förmodligen blir av en helt annan läderkvalité. R-design har mjukare, slätare skinn medan standardskinnet har mer struktur.
av Amli
danielschlicht skrev:Behöver man automatiskt avbländande innerbackspeglar om man har tonade rutor?
Nej (beroende på hur tonade rutorna är iofs...). Det funkar bäst när man inte har tonade rutor. Såvida det inte ingår i något paket du köpt skulle jag inte betala extra för det om jag vore du.
av Twendor
Jeg ville lagt til El-bakluke og fjernkontroll til varmeren, samt lastegrind(lastgaller.)Nettet som medfølger er både tungvint og upraktisk.
077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!