Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

viktore skrev:så du menar alltså att europeiska jobb inte gynnas om man köper en Volvo? Betyder det inget att många tusen personer har ett jobb i Sverige, genererar skatteintäkter till staten och har köpkraft som konsumenter?
Om det nu blir Kinesikt ägande till Volvo så är det ju ingen som vet vad som händer med de europeiska jobben inom Volvo. Det var lite det jag syftade på. Om 10-15år kanske vi inte har ett enda Volvo-jobb kvar i Sverige/Belgien.
Hei

Jeg har akkurat kjørt min første kjøretur med min nye XC 60 (D5 163 hk) og kan anbefale bilen på det sterkeste. Før jeg valgte XC 60 har jeg testet Audi Q5 og A4 Allroad, nye Subaru Outback og BMW X1. Ingen av disse gir etter min mening like mye value for money. Finish (opplevd kvalitet) :lol: , design og ikke minst motorkarakteristikken i D5 med dobbel turbo og 5 sylindre er fantastisk!

Sats på VOLVO!
hilsen petimeter
petimeter skrev:Hei

Jeg har akkurat kjørt min første kjøretur med min nye XC 60 (D5 163 hk) og kan anbefale bilen på det sterkeste. Før jeg valgte XC 60 har jeg testet Audi Q5 og A4 Allroad, nye Subaru Outback og BMW X1. Ingen av disse gir etter min mening like mye value for money. Finish (opplevd kvalitet) :lol: , design og ikke minst motorkarakteristikken i D5 med dobbel turbo og 5 sylindre er fantastisk!

Sats på VOLVO!
hilsen petimeter
Vad kul att höra! XC60 är en succé med de nya moderna motorerna! :D
av Amli
petimeter skrev:Hei

Sats på VOLVO!
hilsen petimeter
Grattis till din nya bil! Kul att höra att du är så nöjd med bilen :-)-)
av Twendor
Petimeter jeg er helt enig med deg, Xc60 er mye bil for pengene.
Har akkurat kommet hjem fra jobben, og i natt var det 36.2`c. Bilen startet på første forsøk, som om det ikke var kulde. Lot varmeren gå rundt 30 min i forkant. Faktisk ikke så mye som en gniselyd i bilen engang. Jeg er riktig imponert.
Men for første gang på de mnd jeg har hatt bilen, kom jeg over literen i forbruk(10.3).
Men litt ekstra må man regne med i ekstremkulde.
Jeg har også den nye dobbelturbo dieselen, som er en drøm å kjøre.
av Tompak
Twendor skrev:Petimeter jeg er helt enig med deg, Xc60 er mye bil for pengene.
Har akkurat kommet hjem fra jobben, og i natt var det 36.2`c. Bilen startet på første forsøk, som om det ikke var kulde. Lot varmeren gå rundt 30 min i forkant. Faktisk ikke så mye som en gniselyd i bilen engang. Jeg er riktig imponert.
Men for første gang på de mnd jeg har hatt bilen, kom jeg over literen i forbruk(10.3).
Men litt ekstra må man regne med i ekstremkulde.
Jeg har også den nye dobbelturbo dieselen, som er en drøm å kjøre.
Sitter det alltså dubbelturbo i 2.4D också? Jag trodde att det bara var D5 som hade dubbelturbon... Har jag fattat fel?
Tompak skrev:Sitter det alltså dubbelturbo i 2.4D också? Jag trodde att det bara var D5 som hade dubbelturbon... Har jag fattat fel?
2,4D fwd - enkelturbo 175hk/420Nm
2,4D awd - dubbelturbo 163hk/420Nm
D5 awd - dubbelturbo 205hk/420Nm
av Twendor
Glemte å skrive at jeg kjører Xc60-2.4D-awd.(163hk-420Nm) :-)-)
Det er en nedtunet D5(205hk), D5èn er selvfølgelig enda bedre, men dyr i Norge.
Det er ikke solgt mange av den her da prisdifferansen mellom 163hk og 205 hk er 86 000 Nkr.(Samme motor,forbruk, dreiemoment og dobbelturbo)) :!: ?:-/
Valgte å benytte de pengene for å få en maxutrustet bil isteden.(ekstrautstyr er faktisk noe billigere her i landet, enn Sverige) Men vi betaler bortimot det dobbelte av bilprisen vi da.
Dobbelturboen virker som en sprekere motor enn den gamle D5(185 hk)som var i min forrige bil.

Tror det høye dreiemomentet og en mye bedre gearboks utgjør forskjellen. :idea:
av spoon
Etter å ha kjørt XC60 siden 22. desember,kan jeg fastslå at Volvoen klarer å holde kupeen varmere enn BMW X3 (har kjørt X3 i 5 år!) når det er ekstremtemperaturer (-27 i Trysil dag!)
Men jeg liker nok X-drive systemet til BMW litt bedre enn Volvos Haldex, men det er kanskje bare en vanesak.
Bortsett fra det så er vi veldig fornøyd med bilen :)
spoon skrev:Men jeg liker nok X-drive systemet til BMW litt bedre enn Volvos Haldex, men det er kanskje bare en vanesak.

Kör ut på nån snötäckt plan eller liknande och prova hur det fungerar "på gränsen". Reducerar man DSTC och trycker på gasen samtidigt som man svänger så kan det t.o.m bli riktigt, riktigt kul! :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]

077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]