Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
passar gör den, du har väl vanligt OBDII uttag under armstödet?

Är väl programvaran som skiljer
av Mackansglt
Tror inte den passar, du har väl can bus systemet på din 99:a.
Vol-fcr passar inte can bus.
av kottskrapa
ÄRRet skrev:Ok, tack. Tror säkert jag har vanligt uttag. Har du nåt tips på programvara? Detta har jag ligger i datorn (ProScan v5.6 (c) MyScanTool) Kan det funka?

Hmm kanske är denna http://www.24.se/can-obd2-felkodslasare ... c-227.aspx man måste ha..?

Den fungerar till min 98 i alla fall och det står att den även skall fungera till nyare
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Ok, men vill va säker innan jag beställer. Verkar ju vara stor skillnad på -99 o uppåt... Elektroniskt gasspjäll mm...
av Brillan
ÄRRet skrev:Nån som vet om detta kan passa min -99 V70? http://www.24.se/volvo-bildiagnostik-ka ... -6210.aspx
Jag har en 00:a (gamla karossen) och jag har fortfarande inte fått denna kabel att lira... Tror dock att det är mer problem med de programvaror jag lyckas hitta än själva kabeln.. :(
Skulle jag köpa kabel idag skulle jag lätt sikta in mig på ditt senare val, den med felkodläsaren inkluderad..!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ingår inte programvaran när man köper fcr obdII kabeln?
av Brillan
~Kalle~ skrev:Ingår inte programvaran när man köper fcr obdII kabeln?
Jo, det ingår både programvara och drivrutiner, så allt borde vara klappat och klart... Tyvärr fungerar det inte i några datorer jag har tillgång till. Har provat både jobbets och brorsans laptop men det vill sig inte i någon...
Jag tröttnade nu så jag har beställt den senare varianten... Beställde från england, bara 355:- inkl. frakt.. Kommer i mitten på nästa vecka.. :)

Vid service kostar det inget annars landar det p&a[…]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]