GLtenice startade denna tråd. Jimmy Svensson svarade som om han startat den. Möjligt att vi tråkat ut båda nu med mätningar av start-tider, eftersom dom inte hört av sig på ett tag
Så ett svagt försök att återgå till ämnet, med ett eget problem, lär väl inte förvirra så mycket mer :D
Grejen är att jag råkade ut för ungefär samma problem igår som GLtenice. Vi har straxt under -10 grader här i Götet.
Motorn snurrade ca 10 sekunder utan att starta. Sen gick den inte runt alls. Har märkt sista ca 5 gångerna innan att den snurrat runt lite segt (men ändå startat). Så troligen har jag tappat laddning av batteriet på sistonde.
Laddad batteriet över natten.
12.8 V när jag satt i batteriet idag. Startade och hade 14.1 V på batteriet. Så den verkar ladda ok.
När jag kom hem efter att ha handlat upptäckte jag att takbelysningen inte släcker när jag låst bilen med fjärren. Det har jag sett förut, men tagit för givet att den släcker efter ett tag. Nu blev jag liter fundersam och väntade 2 minuter utan att det släcktes. Blåste kallt så jag orkade inte vänta mer utan stängde av takbelysningen genom att sätta knappen i mittläget.
Nån som vet
1 Ska belysningen vara tänd efter att man låst med fjärren ? Lite svårt att inse varför i så fall ...
2 Om den ska vara tänd ett tag. Hur länge ?
Tänker att jag kanske haft problemet med tänd takbelysning sen jag köpte bilen i våras. Men att jag inte märkt av det förrän nu. När det blivit kallt + att jag haft bilen "okörd" mer än en dag nu i julhelgen.
Kan ju vara samma för GLTenice ...
Vad Jimmy haft för ursprungsproblem vet vi ju inte riktigt ...