Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 2,4D -2010 och jag har inte lyckats hitta i instruktionsboken vad som styr dom eluppvärmda spolarmunstyckena, det finns ju ingen speciell knapp för detta option. Jag har i alla fall sett att det går kablar till munstyckena.
De går på automatik baserat på utetemperaturen. Iaf var det det som min mekaniker påpekade då jag tyckte att de inte fungerade. Han sprayade tempsensorn samt munstyckena med kylsprej för att bekräfta att de fungerade. Har för mig att den ena var trasig.
Är det någon mer som upplevt att det inte funkar så bra när det blir lite kallare? Vid -11 häromdan och -15 idag så är det tvärfruset. Trots en dryg timmas körning vid båda tillfällena släpper det inte (jag reserverar mig för att Statoil färdigblandade spolarvätska skulle vara felblandad så skiten frusit då men...)
MrMagoo skrev:Är det någon mer som upplevt att det inte funkar så bra när det blir lite kallare? Vid -11 häromdan och -15 idag så är det tvärfruset. Trots en dryg timmas körning vid båda tillfällena släpper det inte (jag reserverar mig för att Statoil färdigblandade spolarvätska skulle vara felblandad så skiten frusit då men...)
Skulle inte lita på den spolarvätskan! Blanda själv med konc. är det bästa. Man kan pröva och låta sin egen blandning stå ute över natten i ett kärl så vet man om den klarar en natt på, tja säg ...-23.

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]