Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av YoZ
16000 mil servicen närmar sig på min V70 T5 02. Fått en mängd olika prisförslag, 5000:- upp till 10 000:-
Billigt är ju inte helt fel, samtidigt som jag är orolig att kvaliten på jobbet blir lidande om det blir för billigt!

Skulle ni lämna in bilen till Bilia just för att vara säker på ex att få vehusventilationen korrekt rengjord? Förstått att många mindre serviceverkstäder enbart kollar "nippeln" på vehusventilationen, inte plockar ner slangar etc. En nippel som inte är igensatt, betyder fungerade ventilation?

Eller är det samma med Bilia? Måste man ligga på för att få en korrekt rengöring? Lite kluven som sagt
Användarvisningsbild
av greeeken
En mindre verkstad klarar av det oxå. BAra säga till att dom plockar ner o rengör allt
Annars är det bara lämna in till volvo.

Du kan ju stå o titta på när jobbet görs så vet du att det blir gjort rätt.
av YoZ
Tack för lite feedback!

Men om vi säger såhär, är nippeln igensatt, ska man då be om en riktig rengöring eller inte?

Lutar åt att jag litar på mina kontakter & framförallt bra erfarenheter från Autotech Motors!

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]

@unleashFusion det är den jag saknar.

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]