- mån 21 dec 2009, 09:42
AndyXC90 skrev: .Jag kontrollerade mitt batteri och det var helt ok. Jag laddade upp mitt batteri och det gav ingen skillnad. Om batteriet var dåligt så borde jag få problem på vintern mm mm. Men det får jag aldrig. Dessutom är jag ganska säker på att det inte är batteriet för då borde den bete sig likadant varje gång vilket knappast är fallet. Dessutom så har jag läst om fler här på forumet som har samma problem och bytt batteri utan effekt. Felet ligger någon annanstans. Jag tror att det har något att göra med att motorn "surar" ibland. Jag har varit inne på autochoken då den går igång på för lågt varvtal när problemet visar sig. Men sånt är alltid svårt att kontrollera. Jag har som jag tidigare skrev gett upp detta problemet. Bilen får dumma sig för det är inte värt mer pengar att leta efter ett fel som är så svårt att finna. Du får gärna skriva här sen när du får ett svar från Volvo. Hänvisade du dem till detta forum och tråd?
Har följt tråden, där det verkar som du/ni var inne på batteriet. Har också varit inne på detta och provat att testa batteriet. Fick ok resultat. Dessutom har jag provat att ladda upp batteriet, men inte kunnat se att problemet är just batteriet. Har du bytt batteri? Har tankar på att byta mitt ändå, om inte annat för att utesluta batteriet.
Jag har varit i kontakt med Volvos kundsupport centralt och startat ett ärende där, så jag avvaktar väl lite för att se vad de återkommer med för information.