Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

S40sport skrev:Hej,
Har precis hämtat bilen på UM och de har hittat följande fel.
- Permanent fel på tempgivare i kupen
Varför hittade man inte detta fel tidigare?

Jag blir så förbannade på verkstäder som inte anstränger sig.
av mårre
Var inne med bilen på UM i veckan. Mekanikern där sa att det är många som haft klagomål på att det blåser kalluft ur defrosterutblåsen efter ett tag. Faktiskt tillräcklig många för att dom skulle göra ett felmeddelande till Volvo. Om det kommer någon lösning återstår dock att se. Om tillräckligt många klagar så....
av kapten
Har precis samma problem med min V70 2.4D -10, dvs att det kommer varmluft vid golvet men defrosterutblåsen läcker svinkall luft och man får kallras över benen och vita knogar

Någon som har fått eller hört något om en lösning på detta problem?
av S40sport
Hej!!
Har haft bilen inne på UM för problem med värmen flera gånger och jag är fortfarande inte nöjd med värmen i bilen.
Kommer att prata med de igen för att se om volvo kommit på nån lösning, det ser ut som det är ganska många som har samma problem. Hoppas de fixar det, men det är viktigt att man reklamerar felet till återförsäljaren så att de kan anmäla detta till Volvo. :-(O)
av S40sport
Hej,
Tänkte kolla om det finns någon som kan hjälpa mig,
Har haft min S80 sedan den var ny och allt är OK utom värmen i bilen, var inne på UM i måndags och de gjorde en mjukvaruuppgradering på klimatanläggningen men idag körde hem från jobbet och märkte att det blåser kallt när det är -4 ute och värme reglaget står på 24 grader. Så det blev ännu sämre värme i bilen. Vad kan det vara för fel, är det någon som haft samma eller liknande problem. Har varit inne med bilen flera gånger men det blev aldrig bra.
Någon som kanske vet eller har nån tips. Bilen är en S80-08 2,0F och har gått 2300 mil. garantin går ut om 2 veckor vet inte vad jag ska göra.
Tack för alla svar-
av mojja
Sälj fanskapet och köp en kia. Volvo är skräp håller knappt tre år sedan väntar reparationer uppemåt 25-35 k årligen om man vill hålla bilen i toppskicka.

Antigen byter man vart tredje år eller så köper man ett annat märke.
av S40sport
Hej,
Ingen med 2,0F som har haft detta problem med värme. Mekanikern sa att problemet var känt hos volvo och att den nya programvaran skulle lösa detta fel men jag upplever det ännu sämre nu. Vad ska man göra ?
Det verkar som att de vet inte själva vad problemet är. Har haft volvo förut men aldrig med så dåligt värme i bilen.
Några tips, ska jag prova någon annan verkstad eller.
Tack.

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90

Det stämmer att Volvo inte uppger 245/45-19 s[…]