NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av e5frog
790 kr sa de på Bilia att det skulle kosta för ett kit till V40, men det skiljer väl en del mellan olika bilar.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är det inte samma kontakter till alla bilarna av märket calix.

När jag köpte till 850in så var monteringsanvisningen till en V70N. :shock: :lol: Paketet kostade runt 500kr.

/Kalle
Användarvisningsbild
av e5frog
Jo, men beroende på var man drar kabeln (om man följer originalanvisningarna) kan det behövas olika längd på kabel och olika monteringsdetaljer.
av JonB
Hejsan, jag återupplivar den här tråden lite... Jag har en V70N som jag vill få till en kupévärmare i. Jag har ingen motorvärmare heller och saknar således en utvändig 230-kontakt.

Är det något som är förberett i min bil inuti motorutrymmet eller får man göra allt från scratch? Genomgången genom torpedväggen finns eller?
Sedan måste jag säga att det känns lite jobbigt att borra i plåten för den utvändiga kontakten... :shock: :(

EDIT, såg nu att denna tråd inte gäller V70, sorry... Använde sökfunktionen och tittade inte vilken kategori... Men någon här kanske vet svaret ändå?
Användarvisningsbild
av e5frog
Skulle gissa att du har de hål som behövs förutom att fästa själva kontakten inuti bilen och hål för uttaget utanpå.
av JonB
Vad menar du med hål för uttaget utanpå? Finns det ett förborrat hål någonstans? Har för mig att dessa uttag brukar sitta bakom ena framhjulet, kan det stämma? Eller var skall man leta?
av Rådlös
Förborrat eller inte, vet ej. Men så här visar Volvocars "med video och allt". http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... 334bacda1e
På min V70 sitter intaget framför vänster framhjul. Nyligen var det en tråd om just detta med kupéuttag, och vad man kunde förstå, så är det en färdig sats att bara koppla på det befintliga som går till motorvärmaren. Det fanns t.o.m färdiga fästhål inne under klädseln/mattorna för eluttaget, på höger sida av mittkonsolen. Alltså uppe till vänster om passagerarens fötter.
Detta förutsätter helt säkert att man har originalsatsen från början.

Nu har det bränt en kabel igen :D Har t&[…]

installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]