Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knekor
Får upp felkod srs-0211 frontkrockgivare höger fram. "kommunikationsfel i signalledningen till krockgivaren"

Vart sitter den givaren?

Går det att fixa själv?

Kan det vara så att det går en kabel till den igenom höger framdörr? Jag har nämligen vart där inne och pillat lite när jag bytte backspegel. Tänkte jag kanske har haft av en sån kabel..

//Kenneth
av Psyko
knekor skrev:Får upp felkod srs-0211 frontkrockgivare höger fram. "kommunikationsfel i signalledningen till krockgivaren"

Vart sitter den givaren?

Går det att fixa själv?

Kan det vara så att det går en kabel till den igenom höger framdörr? Jag har nämligen vart där inne och pillat lite när jag bytte backspegel. Tänkte jag kanske har haft av en sån kabel..

//Kenneth

Givaren sitter under strålkastaren, ofta blir det oxid i kontaktstycket till givaren.
Kabeln går inte via dörren
Användarvisningsbild
av CarMan
du måste ur med lyktorna, vilket tar en ovan ca 12 sekunder att göra.
man ser tydligt på givaren om den har oxiderat & då ska den bytas
av Psyko
Du kommer inte nollställa felkoden bara för att givaren är bytt och fungerar.
SRS felkoder måste nollställas med Vida eller liknande diagnosprogram.

Givaren i sig är lätt att byta
av hansjkpg
Psyko skrev:Du kommer inte nollställa felkoden bara för att givaren är bytt och fungerar.
SRS felkoder måste nollställas med Vida eller liknande diagnosprogram.

Givaren i sig är lätt att byta
.
Så SRS felkoder kan man inte släcka bort med ppc läsare, eller missuppfattar jag något. Förstår iofs meningen med att man skulle vara tvungen att åka in med en så pass allvarlig sak som den funktionen trots allt är. Styr SRS även bältessträckare vid en kollision ?? Menar alltså att om man har SRS felkod , fungerar inget som helst av krockskyddsfuntionerna då (krockkudde bältessträckare sidokrocksskydd?)

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]

@unleashFusion det är den jag saknar.

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]