Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vijoli
Är det någon som vet om underdel på b5244t är lika som b5244t3. Vevaxel, stakar, kolvar främst. Jag har en V70xc 1999 11 med b5244t som har skurit illa på vevtapp och har eventuelt en b5244t3 från en 02:a till bra pris. Undrar då vad som skiljer dessa motorer. :?:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det beror ju på, men risken är ju till att börja med att motorfästena inte passar eftersom dessa gjordes om till 2000. Sen på T3:an så har du ju vvt som måste göras stum för att det ska funka vettigt i din bil. Och skiljer väl spridare och turbo. Sen antar jag att du har fördelare på din vilket det inte finns någon på T3 som har lösa spolar istället.
av vijoli
Marlboroman skrev:Det beror ju på, men risken är ju till att börja med att motorfästena inte passar eftersom dessa gjordes om till 2000. Sen på T3:an så har du ju vvt som måste göras stum för att det ska funka vettigt i din bil. Och skiljer väl spridare och turbo. Sen antar jag att du har fördelare på din vilket det inte finns någon på T3 som har lösa spolar istället.
Är mest intreserad av om vevaxel stakar och kolvar passar. b5244t har lösa spolar och vvt.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]