Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockemejsel
Jag bytte länkarm högerfram häromdagen. Gick ju smidigt. Men jag kom halvväggs ur garaget, sen drev inte bilen mer. ser ut som jag hade lyckats rycka isär inre knuten då damasken va knäckt o kulorna ser ut att ha krupit ur. Räcker de med att byta damask o fett o mecka ihop de igen? Var köper man damask för den inre knuten? /jocke
av jockemejsel
sidhabo skrev:Vad har du för bil och årsmodell ?
Jag har en s70 2.4 -00. Jag har plockat ur drivaxeln o tagit bort damsken o klämmorna, gjort rent allt. Alla delar ser ok ut, alla kulor fanns kvar. Så tänkte fara o köpa damask o fett imon. Har provmonterat knuten men den blir väldigt stum när jag fått ihop allt, känns inte riktigt rätt?
av jockemejsel
Har gjort ett nytt försök med moteringen av kulorna till knuten. Nu är det rätt. Det går ju vända spåren i "koppen" mot spåren i "axeln" som går vidare till yttredrivknuten på 2olika sätt. Det som för mig kändes som det mest ologiska var det som var rätt. Så nu ska det bara va kvar att trycka i fett och sätta dit damasken.

Har inte sett inre damask på varken biltema, mekonomen lr ngt annat, så det blir väl att höra med volvoverkstaden imon.
av jockemejsel
Sparkz skrev:Japp, det ser fel ut när man sätter ihop knuten, men det ska vara så.

Det finnns universaldamasker, inte skräpet man limmar ihop utan riktiga. Som http://www.imexab.se/swe/pop.html t ex.
Jo det kändes fel men blev bra. Ska åka in till volvo imon. behöver ju bilen, de måste väl ha nåt hemma.
Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]

Testa när du är ute och kör att sv&[…]

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]