- sön 03 jan 2010, 10:05
#360691
I natt har det med skånska mått mätt varit vargavinter, ca -15. Tyvärr verkar jag inte haft glykol ordentligt i bilen. Jag skulle ut en sväng nu på morgonen och efter några minuter märkte jag att fläkten fortfarande bara gav kalluft, trots att termperaturmätaren visade normal arbetstemperatur. En minut senare var tempmätaren i topp, som tur var, så var jag redan på hemväg då, stannade bilen som då kokade vådligt, lät den svalna och körde sista biten hem. När jag kom hem kokade den grymt igen.
Hur skag jag gå tillväga nu? Vad ska jag kolla, vad ska jag åtgärda innan jag kör bilen igen? Vad har troligen gått sönder och måste åtgärdas (ja, jag vet att topplock+topp osv kan ha strukit med, men är det troligt?)
Jag är extremt novis på bilar och alla tips och råd är väldigt välkomna!
Tack på förhand
Hur skag jag gå tillväga nu? Vad ska jag kolla, vad ska jag åtgärda innan jag kör bilen igen? Vad har troligen gått sönder och måste åtgärdas (ja, jag vet att topplock+topp osv kan ha strukit med, men är det troligt?)
Jag är extremt novis på bilar och alla tips och råd är väldigt välkomna!
Tack på förhand