- sön 03 jan 2010, 13:21
Jag har tidigare råkat ut för att inte ha tryck vid kallstart, någon enstaka gång.
Efter en extra timma med motorvärmare så var det ok.
Bytte ändå givare och sedan dess har allt varit bra (ca en månad) tills igår då trycket plötsligt försvann under färd, något som aldrig hänt tidigare.
Efter en minuts vila så var det ok så länge jag inte varvade över ca 1800 rpm.
Hade tänkt riva tråget idag för rengöring av sil och fälla men efter era råd här så får det bli i morgon då jag kan köpa ny fälla och sil..
Ska bli intressant att se hur kladdigt det är...
Någon som vet om pumpen har en egen bypas eller om det bara är den i filtret?
Tanken är den att om "koks/slem" kan sätta igen silen och tryckgivaren så kanske det kan sätta sej i bypasen oxå och då faller ju trycket på två ställen, sugproblem och läckage.
Efter en extra timma med motorvärmare så var det ok.
Bytte ändå givare och sedan dess har allt varit bra (ca en månad) tills igår då trycket plötsligt försvann under färd, något som aldrig hänt tidigare.
Efter en minuts vila så var det ok så länge jag inte varvade över ca 1800 rpm.
Hade tänkt riva tråget idag för rengöring av sil och fälla men efter era råd här så får det bli i morgon då jag kan köpa ny fälla och sil..
Ska bli intressant att se hur kladdigt det är...
Någon som vet om pumpen har en egen bypas eller om det bara är den i filtret?
Tanken är den att om "koks/slem" kan sätta igen silen och tryckgivaren så kanske det kan sätta sej i bypasen oxå och då faller ju trycket på två ställen, sugproblem och läckage.
- By 246