Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
*pettson* skrev: -10 grader (normalstart ca 10sek på startmotorn)
?:-/ Kanske för en gammal 240? snarare 3 sekunder :idea:
Användarvisningsbild
av CarMan
en v70 II startar nog efter 1,5 sekunder (max 2) Har man en Diesel så glöd tänder den automatiskt & fördröjer inkopplingan av startmotorn, det kan alltså ta 2-3 sek innan startmotorn kopplas in efter det att du tryckt & släpt startknappen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Efter 10 sekunder har man ju redan hunnit tänka "men va f..." och ryckt i huvlåset?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Sparkz: :lol: Håller med
av *pettson*
Knappast jag som räknat ut snitt tiden.. den finns i info jag har.. Men läser jag här så inser jag att många fått sina bilar startade innan styrdonet fått nödvändig information.
Många i detta forum har tändning på första cylindern trots att styrdonet kräver ett vevaxelvarv o samtidigt två kamaxelvarv för att ens veta när gnistan ska dras. Plus då att betingelserna ska starta bilen på köpet.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Räknade nu när jag var ute, den snurrar 2 varv? och går igång på 3dje varvet
av *pettson*
~Kalle~ skrev:Räknade nu när jag var ute, den snurrar 2 varv? och går igång på 3dje varvet
Klocka gärna nästa gång från start på nyckeln tills du släppt nyckeln. Vad får du för tid?
I övrigt,varv 3 är ok med mej..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Oavsett om motorn är kall eller varm så är det 3dje varvet. Ska kolla tiden om jag kommer ihåg :)
Användarvisningsbild
av Nexus
klocka min bil nyss. -13 ute. Bilen stått i 6 timmar så den är kall.
i med nykeln,starta uret sen vred om nyckeln och under 2 sec så är bilen igång och nyckeln släppt. :D
av *pettson*
Grammse skrev:klocka min bil nyss. -13 ute. Bilen stått i 6 timmar så den är kall.
i med nykeln,starta uret sen vred om nyckeln och under 2 sec så är bilen igång och nyckeln släppt. :D
Du hann klocka nyckelvred, höra att motorn startat och släppt nyckeln på under 2sekunder. Har jag uppfattat rätt?

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]