Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GLTenice
Hejsan, hade strul med batteriet tidigare, har inte gjort något så att det pajat utan det var helt enkelt gammalt och dåligt från "Biltema ". Köpt ett nytt idag från Jula vilket kanske inte heller är värsta kvaliteten men...

Jag startade bilen och allt gick bra tills jag skulle köra ut från " parkeringen ", det var en vall av snö/is ca 10-15cm upp som jag måste köra över vilket jag gjorde och det skrapade tyvärr i ordentligt på underredet. Vet inte om det har något med det att göra men sen när jag skulle blinka så började typ båda blinkersena blinka ialf inne i bilen och det kom ett konstigt läte då och då, av egen erfarenhet så låter som om typ relät kan vara paj?

Lätet det kommer från när man blinkar låter hela tiden även när bilen är avstängd, ca 2 min sen lägger den av.

Något tips ?

MVH / FILIP
av *pettson*
blinkar det 2 minuter och sen lägger av så lär det vara ett gammalt larm du triggat. Ett utan startspärr?.. För vore det blinkersreläet som jävlades så kan jag inte förstå varför det skulle upphöra efter två minuter?
av GLTenice
Har ett gammalt larm i bilen som du säger, det blinkar alltså inte utan själva ljudet kommer som om man blinkar i ca 2 minuter. Sen när jag blinkar så blinkar den åt rätt håll först sen så verkar det glappa mellan båda blinkersena, ibland blinkar båda ibland bara en och så...
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]