Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oktan
Har fått ett kombi instrument som suttit i en v70 -98 tydligen samma i S/V/C/XC -98 och upp om jag fattat det rätt. Undrar om det går att montera in det i en 855:a -94 SE då det är snyggare? Vad krävs i så fall?
Användarvisningsbild
av ketto
Nej, inte i din bil tyvärr! Krävs OBDII då du har OBDI. En bil från -96-97 går utmärkt!
Kan funka en stund men hastighetsmätaren kommer att sluta efter ett tag iaf!
http://www.backspegeln.com/tips_instrument.asp
Har de i min bil!

Du kan ju testa iaf! Du ska ha ett instrumenthus där de står 70L på tankmätaren, står de MAX är de tvärkört!
Senast redigerad av 1 ketto, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ketto
oktan skrev:Jo min är graderad till 70L. Då kanske man ska våga sig på ett test kanske.
Testa kan du alltid göra! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av oktan
Hade en diskussion med en kompis idag som påstår att det är samma färddator i S/V/C/XC 70 instrumentet som i 850´s . Jag har för mig att så inte är fallet. Eller har han rätt och att det går att få in den i ett 850 hus på ngt sätt ?
Användarvisningsbild
av ketto
nej, går inte att byta ut färddator i X70 instrumentet! Är en hel enhet hela skiten!
Färddator finns i alla X70 instrument men alla är ju inte aktiverade! Vet bara att de är dyr kostnad iaf för att få i gång en!

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]