Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, ny här på forumet och nu behöver jag goda råd, en kompis har en 850 2,5l 10 ventiler -95 motorkod: B5252S som dör efter ca 10 min gång, har försökt hitta felet nu under flera dagar men utan resultat. Idag så prova jag att direkt som jag starta så tog jag upp varvena till ca 3000 och höll det under den stunden som den gick, under som sista 3 minuterna så börja den småhosta och gjorde man snabba gaspådrag då så böa den och baktände men steg man sakta på gasen så varvar den hela vägen ut och sen till slut så dör den totalt och fösöker man få igång den då så baktänder den bara men lämnar man den ett dygn så startar den igen och går som ingenting skulle ha hänt, dock bara för 10 min så händer det samma sak igen.
Bör tilläggas att den under ca 2 års tid har kunnat dö när man kör men en 5 min paus har då räckt till för att den ska starta och gå i några veckor innan den stannat igen.

Saker som är gjorda, bytta:
Nya tändstift
Nytt bränslefilter
Bränslereläet lött
Alla givare testade enligt autodatas uppgifter
Inga felkoder

Alla råd tags emot med öppna armar för ja blir snart lite deppad på bilen :evil:
av *pettson*
Sånt vanligt som att kontrollera alla slangar är gjort? Menar eftersom du har MAP sensor.
Plus att du har koll på att inga felkoder förekommer..
bränslepumpsreläet är kontrollerat?
Bränsletrycket har ja faktiskt inte kollat för ja har inte hunnit skaffa mätare för det men det ska nog kollas inom dom närmsta dagarna, inte direkt kul att skruva nu när bilen står ute i en snödriva och det är minus 20 grader :D
Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]