Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 780xlt
Taxen47 skrev:Om du har den utrustningen,så skall du ha en knapp till hö.om ratten i raden där färddator och tracsknapparna sitter.Symbol på en ruta med vågiga strålar.Går till bakruta och speglar.Värmer i 12 minuter vid varje tryck.
japp, den har jag, men den värmer bara bakrutan för mig.
Ingen värmesymbol på bakspegeln.
Hur kan jag se om det är värmekablar dragna till backspegeln eller ej?

ang stol:
JAPP, det var sladd till termostat som var av. Tack för tipset!
Spelar det någon roll vilken pol som sitter till vilken på termostaten?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
* Hur kan jag se om det är värmekablar dragna till backspegeln eller ej? *

Bänd bort spegelglaset och kolla om du hittar några sladdar där :)

/Kalle
av 780xlt
~Kalle~ skrev:* Hur kan jag se om det är värmekablar dragna till backspegeln eller ej? *

Bänd bort spegelglaset och kolla om du hittar några sladdar där :)

/Kalle
ok. För mig som är helt novis på detta; är det bara att lätta på glaset och det sitter i några snäppfästen på baksidan eller?
av 780xlt
PDK skrev:Det spelar ingen roll hur polerna sitter... Har testat o funkat både och.
Tack för info.
Då skall jag köpa en ny termostat;

nu när kabeln är lagad e är inkopplade på båda polerna på termostaten så värms sätet så mycket att det bränns och jag misstänker att termostaten aldrig slår ifrån.
Biltema har kanske?
av VXC70
stolsvärmen används ofta för mycket om man inte vet dess brister, man ska bara ha värmen på tills man känner att det är varmt åt baken.
för har man på den längre än så bränner man lätt sönder värmetrådarna/elslingorna och ett avbrott uppstår och ryggstöd och säte är seriekopplad så går det sönder på ett ställe är det slut med både och.

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]