Moderator: Moderatorer
Hellrider skrev:evapuratorn är den sista man vill byta i en bil! (iaf jag) tror mer på torkfiltret som bruka läcka efter ett tag!blomman skrev:Var det länge sedan du fyllde på köldmedel?man fyller inte på,om man inte är ett miljösvin
Byt evapurator och torkare istället
Hellrider skrev:hade vi inte varit miljösvin så hade vi inte åkt bil..blomman skrev:Var det länge sedan du fyllde på köldmedel?man fyller inte på,om man inte är ett miljösvin
Byt evapurator och torkare istället
*pettson* skrev:Ö nu pratade jag ju inte om några kosors gas utan om freon,och den får ju som sagt inte fyllas på,e den borta så har du ju ett läckage eller hur?men om man nu åker till pelles kylservice så kan han ju fylla på åt dig å då är du ju ett miljösvin,hajar du,kosor=lagliga,fylla på utan myndighetskontroller=olagligt.det kan ju inte vara så svårt att förstå.Hellrider skrev:hade vi inte varit miljösvin så hade vi inte åkt bil..blomman skrev:Var det länge sedan du fyllde på köldmedel?man fyller inte på,om man inte är ett miljösvin
Byt evapurator och torkare istället![]()
NEj men ärligt..jag förstår tanken att fylla löser inte problemet..
MEN gör en annan tanke så ser vi om du är miljövänlig?..
Den åverkan vi bilister gör på miljön genom olika gasutsläpp genom olyckor,som i detta fallet påfyllningar, eller annat som släpps ut är precis lika stor som skadorna som europas alla kor och svin gör med sin metangas. då är frågan... är du för att göra av med alla kor och svin?
Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]