Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
bilen kan aldrig få för många julklappar,den bara tackar och tar emot utan något gnäll om felfärg eller annat tjaffs,fan nu bliv jag sugen på en 60/40 till min igen :(
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Jo, det kan den :D Men nu så betar man ju av ett par stora punkter inför sommaren. Det trökiga är ju att även om jag köper sänkning och det nu, så lär jag ändå vänta tills det är varmt ute så man kan stå ute på parkeringen(!) och byta fjädrar och det :(
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Bild

Varit och hämtat 2 paket med delar till den nu :) 2 till är ju på väg. Dels laddtrycksmätare och dels en längd med slang som ska användas för att byta ut all gummislang till magnetventilen för att slippa bekymmer med såna saker. Även lite annan slang ska bytas ut, men det återkommer jag till lite längre fram nån gång i tråden.

Sen har jag även hämtat fjädrar + dämpare. GE's mjukare variant av chassiesats för S60. Ska tydligen sänka 45 / 35mm :) Trodde ju att det bara var grejjer från okända tillverkare i satsen. Men dämparna fram va trots allt sachs advantage till min förvåning. Det trökiga är ju att sänkningen lär vänta tills i vår. Men det är som det är. Nu är det bara att vänta på paketen som hade kortast och längst resväg :) I dem 2 paketen så finns det bussningar, en hållare för laddtryckmätare och ett par slangar till.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Haft den svarta som bruksbil periodvis 8) Så min definition av bruksbil kan väl kanske diskuteras :D underhållande vardagsbil kanske passar bättre? :D Det blir ju inga jättfälgar, monsterkjolpaket, toksänkning, avgassystem som brölar, öppen dump och filter eller nå sånt tok. Det har jag den svarta till :D

Ja... Ok... Ska med lite flyt göra mig av med 17" inom snar framtid, har en som tingat dem. Och sen ska jag gå upp till 18". Visst finns kjolpaket med i planerna, men det bli längre fram om det ens blir av. Nu blir det bara sänkning, byta fälgar förhoppningsvis och tona bakrutorna med väldigt ljus film.
Användarvisningsbild
av crumpets
Min första tanke var "skulle han inte ta det lugnt med den här kärran sa han?" :lol:

Kul att det händer saker 8)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ja, men jag lär ju ta det lungt nu 8) Förutom det här och lite bussningar som ska beställas vid nästa lön så är det eventuell fälgar som ska bytas. Sen har jag inte råd med mer i år :D Kanske tona rutorna, men det får vi se hur det blir med
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har efter nattens hemresa konstaterat att jag lär ta tag i det där med vingen snart, så less på att bakänden på bilen gror igen direkt med snö. Närmast ytterkanterna på bakljusen va ju snölagret som tunnast med kanske 1,5 cm medans det mitt på säkerligen är minst 5cm snö.
Användarvisningsbild
av Nexus
Det är bra vi vill se vinge på bilen. :D
Förhoppningsvis har jag snart oxå en satts från GE hemma 8)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17
740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]