Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av björck
#27 skrev:Har du bytt termostaten?
Nej jag har inte gjort det än, men jag börjar tvivla på om det är det som är fel :S?? Eftersom motorn blir varm när den står på tomgång
Användarvisningsbild
av ketto
Men ja tycker att du ska byta den iaf! Ja har inga problem att få normal temp även om de är 20 minus ute!
av björck
det är inte kostnaden de hänger på utan att stå och byta den i 10 minus :( men får la ta mig i kragen och göra de nu i mellandagarna då :)
av *pettson*
björck skrev:det är inte kostnaden de hänger på utan att stå och byta den i 10 minus :( men får la ta mig i kragen och göra de nu i mellandagarna då :)

Gör ditt byte, det är värt varenda minut.
Användarvisningsbild
av Fisch
Bytte termostat idag på 850in. Den som satt hade växlingspunkten 92 grader. Om 87 grader var för väldigt heta klimat, är då 92 grader för väldigt kalla klimat?
av lasse45
Hej
Självklart är en fungerande termostat viktig,
men det kan också vara igensatt element (jag har varit med om det ett par ggr) det har gått att förbättra verkningsgraden genom att spola vatten bakvägen igenom elementet och trycka ut en massa gegga.
Lasse
av *pettson*
Fisch skrev:Bytte termostat idag på 850in. Den som satt hade växlingspunkten 92 grader. Om 87 grader var för väldigt heta klimat, är då 92 grader för väldigt kalla klimat?
Växlingspunkten 90-92 grader är okej. 92 grader är för ett kallare klimat än standard yes.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jag hade samma problem med att få bilen riktigt varm , jag bytte termostat resulterade i att det vart lite bättre, men jag stänge av ait mixen DÅ fick jag riktigt bra värme, tänkte kan vara samma problem för dig, värt att testa om du inte gjort detta

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]