NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Hallå!

Har alltid som många andra tyckt att kolfiber varit riktigt fint. Så jag bestämde mig för att försöka drapera min inredning och motorrum med kolfiber. Har nu börjat lite smått på inredningen och tänkte visa hur det ser ut än så länge.

Lite blandade delar, lilla kåpan i taket, handsfacket och den lilla knappsatsen på tunnelkonsolen.
Bild

Kåpan under ratten
Bild

Kass bild men knappsatsen.
Bild

Handsfackets nedre list
Bild

Takplattan, inte laminerad på denna bild
Bild

Kåpan bakom mittkonsolen
Bild

Kommer massor utav ordentliga bilder med systemkamera när allt är klart. Ska lämna in hela tunnelkonsolen snart för drapering så det kommer nog bli jäkligt häftigt.

//
Fellow
http://www.garaget.org/fellow
Senast redigerad av 1 Fellow, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fellow
XC90_Executive skrev:Det blir nog bra! :)

Du är dock inte först! :wink:

Bild

http://carbonfiberwerks.stimuluscreations.com/
Rackarns:P Fast det där är bara några delar. Jag kommer att ha det mesta invändigt i kolfiber:)
Mittkonsolen ska jag köpa en ny först innan jag gör om den.
Senast redigerad av 1 Fellow, redigerad totalt 0 gånger.
av jonnyk
fyfan va du är otroligt bra fellow ! du tror inte att du kanske skulle kunna skriva en guide hur man gör kolfiber detaljer? Har själv haft lite planer, men inte riktigt vågat :)

Blev bra sugen på att beställa den där interiören till min egen pärla !

mvh
Användarvisningsbild
av Fellow
jonnyk skrev:fyfan va du är otroligt bra fellow ! du tror inte att du kanske skulle kunna skriva en guide hur man gör kolfiber detaljer? Har själv haft lite planer, men inte riktigt vågat :)

Blev bra sugen på att beställa den där interiören till min egen pärla !

mvh
Tackar:) Detta är faktiskt mina första försök till att drapera med kolfiber. Hemligheten är noggrannhet och TID att göra det. Stressar man blir de skit!

Funderade på att beställa den jag med men över 3000 kr när man kan gör mittkonsolen själv.
Iof så får ni gjutna delar i detta kit.

Jag har följt denna guide.Mina delar är inte klara ännu men kan förhoppningsvis slipa och klarlacka det mesta imorgon.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=154263
Användarvisningsbild
av Fellow
jonnyk skrev:bra guide =) ska nog göra backspegelhållarna i kolfiber :) kan bli snuskigt snyggt istället för den trista svarta plasten som är original
Backspeglar är bland de svåraste att göra såvitt jag förstått pga formen. Svårt att få det att inte bli knögligt, säger ju sig självt men. Rekommenderar att du prövar på anant först. Ananrs så tror jag det inte är mer än 1000 kr för 2 backspeglar hos någon som kan.
Användarvisningsbild
av Fellow
jonnyk skrev:om man drar över en filt med kolfiber som ni gör, kan det då inte strula med inhakningen när man stoppar dit delarna igen?
Njae, draperat utan vakum så bygger det 0.5-0.6mm och passar det inte så får man slipa ner lite till:) Man får ju "borra" upp och fixa för skruvhål osv. Jag visar bild på fredag/lördag på min färdiga rattkåpa som har infästningar och hål.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]