Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
Hej har nu funderat på att montera 3st hella extraljus på min s60 satt förut två små extraljus där fram men dom tog jag bort.
De va gjort ett fäste för dom under regplåten som jag antar att de va volvo orginal men den här plåten är ju bara för två extraljus finns den även att köpa med tre hål som man får dit tre extraljus??. undrar om den plåten finns på volvo ?? . mvh christer
av N0RBERG
krille86 skrev:Hej har nu funderat på att montera 3st hella extraljus på min s60 satt förut två små extraljus där fram men dom tog jag bort.
De va gjort ett fäste för dom under regplåten som jag antar att de va volvo orginal men den här plåten är ju bara för två extraljus finns den även att köpa med tre hål som man får dit tre extraljus??. undrar om den plåten finns på volvo ?? . mvh christer
Det bör finnas på volvo ja. Finns även på OKQ8, biltema och säkert på många andra ställen också.
av krille86
okej men de va ju så att den här plåten va skruvad i fram balken. och jag vill ju att den nya plåten ska sitta i samma hål så jag måste ju ha en plåt med samma hålbild som den förra fast med fästen för 3 extraljus.
av loben
Hej
Eller så tar du ett plattjärn i lämplig tjocklek för att bli stumt (3-4mm). Borrar 3 hål där de två yttersta passar i de två hålen som finns i bef fäste. Vips har du tre fästen som dessutom går att ta av och bara lämnar det gamla fästet
kvar. / LOBEN
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]