Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maf
Det där var ju ashäftigt. Menyerna fungerar även på HU603, eller vad den heter. Synd att det inte går att se vilken kanal man byter till när man har hastighetsmätaren i displayen.

Vad menar du med att den inte stämmer? Om den visar ungefär 10% lägre hastighet än den analoga hastighetsmätaren så tror jag snarare att det är den analoga som inte stämmer...?

Jag älskar hemliga menyer där man kan göra saker. Synd att inte Volvo lagt in hemliga menyer för att ändra sånt som går att ändra via Vadis. T.ex. värmen i sätena och halvljusautomatiken. Också synd att man inte möjliggjort ändring av parametrar för t.ex. autolåsning av dörrarna när bilen kör iväg osv. Fast då blir det ju förstås inga pengar till Volvo.
Användarvisningsbild
av greeeken
Nope tror mer på den Analoga själv
Men de är en smaksak
Men visst är det kul :-p
av para
Den vanliga analoga hastighetsmätaren visar alltid försnabb fart med 5-10%. Har testat med min GPS. Ligger jag i exakt 100km/h en bilens mätare så visar GPS:en 93km/h Vid 120km/h visar GPS:en 111km/h. Alltså kan man alltid köra 7-8km/h förfort....
av maf
Japp. Och det känns som om det stämmer med den digitala hastighetsmätaren i radion. När jag ligger i exakt 70 enligt den så visar den analoga mätaren 75.

Så man ska definitivt inte lita på den analoga - oavsett bilmärke.

/Magnus
Användarvisningsbild
av greeeken
Nja säkrare så, farbror polisen kanske tycker annat :-p
av macke
hur får man in den digitala mätaren i displayen???
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
greeeken skrev:Nja säkrare så, farbror polisen kanske tycker annat :-p
ofta stämer inte mätarna i volvo kan ofta visa för mycket prova lägg dig efter en lastbil på planväg :lol: garantera han håller runt 100 på din mätare men ligger oftast inte på mer än 88km ( riktiga km) därför att motorn brytter där
av maf
macke skrev:hur får man in den digitala mätaren i displayen???
Det står i länken högst upp i denna tråd precis hur man gör. (S)
Användarvisningsbild
av greeeken
Nackdelen då är att man inte kan se radiostationerna :-p :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Jag lyckades aldrig lösa problemet och bilen […]

Restaurering av ratt

Köper du samma ratt är det bara att byta[…]