Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
JONPER skrev:Hej alla.

Vilka fel har ni haft på er V70 II???
Jag är grymt besviken. Köpte en helt ny V70 2.5T Summum. Aut. Fullutrustad för nästa 400 000:- och har aldrig haft en sämre bil. Innan körde jag Audi och sen BMW innan denna. Men tänkte att jag ska köpa Svenskt och som tutar och går. Oj vad fel man kan ha och vad lurad man kan känna sig!
Ja, vad som nu är fullutrustad och inte lär ju skilja mellan olika människor.
Om du ska ha en bil med så få problem som möjligt så ska du köpa en bil med så LITE utrustning som möjligt, prova det nästa gång.
De enda felen han haft som är utrustningsrelaterat är ju elstolen och automaten, resten av prylarna sitter ju på alla bilar oavsett utrustningsnivå.
av Tobbev

Jag är grymt besviken. Köpte en helt ny V70 2.5T Summum. Aut. Fullutrustad för nästa 400 000:- och har aldrig haft en sämre bil. Innan körde jag Audi och sen BMW innan denna. Men tänkte att jag ska köpa Svenskt och som tutar och går. Oj vad fel man kan ha och vad lurad man kan känna sig!

Här kommer en del av felen, kommer inte ihåg allt!!!!!

Vätskebehållaren till Servo som läckte - byttes ut.
Lös vänster backspegel som vibrerade.
Fönsterhiss förardörr stannade på mitten när man skulle hissa upp.
Stereo/Mittpanelen slocknade totalt. El-fel. (Highg Performance)
Elstol förarsäte slutade fungera. Likaså minne till olika nycklar.
Knäppande ljud i instrumentbrädan mot vindrutan. (ca: var tionde sekund)
Knäppande ljud i b-stolpe på förarsidan. (ca: var femte sekund)
Stötig gång motor och automat. Fixades med något slags stag som var defekt under motorn.
Stötdämpare fram bytta båda 2 på garanti. Ink bälgar. tror jag det heter.
Stötdämpare tog 4 arb. dag att fixa för BRA BIL.
Bromskivor fram som vibrerade när man bromsade. Byttes på garanti.
Gnirkande baklucka.
Törstig på Olja. Ska in och kolla igen.
mm mm mm mm.

Jävla skit bil köp inte. :-(O)
Var köpte du en fullutrustad 2.5T för under 400.000:-? Den handlaren skulle jag vilja köpa av.
av JONPER
Ursäkta alla!

Självklart så är den inte fullutrustad för 378 000:-
Men för alla som stör sig så kommer specen här.

Volvo V 70 2,5T Summum -08
Helläder
High Performance
Automat
Infällbara barnstolar baksäte.
Avstängningsbar Passagerar airbag
Eluppvärmda spolarmunstycken
Odyssey 18" Alufälg
Seashell Biege Metallic

Ni får väl ursäkta om jag missat nått!!!! Redibyxar!!!!
Men för mig så är den nästan fullutrustad.

Bilen hade gått ca: 1000 mil när de första sakerna inträffade - gnirkande baklucka, elfel mm.
Stötdämparna byttes vid 3500 mil.
Broms skivorna vid 4000 mil.

Bilen har precis rullat 5000 mil just nu.

Har servat bilen på BRA BIL Stigs Center Göteborg.
KATASTROF varje gång som jag har hämtat bilen så får jag åka tillbaka för att något är felmonterat el dylikt.
Värsta var när de hade hissat upp bilen utan skumgummi under trösklarna. 2 st stora lackrepor i kjolarna.
Visst de har fixat allt men alla gånger som jag har åkt dit för felservice. Vem betalar det. Jag köper ju en ny bil för att serva den på de rätta intervallerna och sen tuta och kör.
Annars kan jag lika bra köpa en beggad bil.

//JONPER
av JONPER
Emiljonsson7 skrev:p.s. Bromsskivor som slår sig är en klassiker på en nybil oavsett fabrikat. Kan lätt uppstå vid oavsiktlig eller avsiktligt hårda inbromsningar. Vet en person som ville häva hela köpet på sin tyska bil då skivorna slog sig första veckan efter leverans. Men som Variosboy skriver så är det intressant att veta när felen uppstod, d.v.s. hur långt bilen rullat när de olika sakerna inträffade för några av felen låter inte som "nybilsfel". I synnerhet stötdämparna.

/ Så du menar att vi köper nya bilar som man inte får panikbromsa med då?? Det ska bara funka!
Så här är det bromsar skall bromsas hårt då och då för att motioneras. Inga kärringbromsningar.
Bilen har nu gått 5000 mil

Haudi!
av JONPER
KKR skrev:

Här kommer en del av felen, kommer inte ihåg allt!!!!!

Vätskebehållaren till Servo som läckte - byttes ut.
Lös vänster backspegel som vibrerade.
Fönsterhiss förardörr stannade på mitten när man skulle hissa upp.
Stereo/Mittpanelen slocknade totalt. El-fel. (Highg Performance)
Elstol förarsäte slutade fungera. Likaså minne till olika nycklar.
Knäppande ljud i instrumentbrädan mot vindrutan. (ca: var tionde sekund)
Knäppande ljud i b-stolpe på förarsidan. (ca: var femte sekund)
Stötig gång motor och automat. Fixades med något slags stag som var defekt under motorn.
Stötdämpare fram bytta båda 2 på garanti. Ink bälgar. tror jag det heter.
Stötdämpare tog 4 arb. dag att fixa för BRA BIL.
Bromskivor fram som vibrerade när man bromsade. Byttes på garanti.
Gnirkande baklucka.
Törstig på Olja. Ska in och kolla igen.
mm mm mm mm.

Jävla skit bil köp inte. :-(O)
Det där var inte lite det. Men hur har du blivit bemött hos återförsäljaren, har de åtgärdat felen utan att "knorra" eller har de varit dryga?
Hej!

Jo som jag skrev så har de fixat allt på garanti och so far so good. Det tråkiga är att jag fått vända tillbaka alla gånger som jag hämtat bilen pga lösa eller felmonterade delar.
BRA BIL Stigs Center Göteborg.
av Tobbev
Varför har du inte bytt verkstad då? Det är ju inte direkt så att det finns ont om volvoverkstäder i göteborgsområdet. Ett alternativ är ju Bilia i Sävedalen t.ex.
av CalleV70
/ Så du menar att vi köper nya bilar som man inte får panikbromsa med då?? Det ska bara funka!
Så här är det bromsar skall bromsas hårt då och då för att motioneras. Inga kärringbromsningar.

Haudi![/quote]

Att motionera skivbromsar är inte så lätt. Det var mer för 20 år sedan då det var skivor fram och trummor bak och backarna fastnade. Du kan motionera oken vid stillastående!! Dock är skivorna lite luriga. Bromsade (efter ca 6000 mil) hyfsat kraftigt från 100 ner till noll. Inte hårt men kraftigt. Efter det vibrerade det vid bromsning. Först byttes bakskivorna och när vibbarna var kvar byttes fram (på garantin). Efter det fullt normal. Givetvis hade jag gjort kraftigare inbromsningar innan dess, så att det händer är sant om än lite dåligt
av Tobbev
Svärfar har bytt bromskivor två gånger på sin BMW 523 de senaste 3 åren. Första gången byttes alla skivorna, senaste gången endast bak. Nu vibrerar det dock duktigt i ratten när man bromsar så frågan är om det inte är dags för ett byte fram igen.
av hansjkpg
[quote="CalleV70"]/ Så du menar att vi köper nya bilar som man inte får panikbromsa med då?? Det ska bara funka!
Bromsarna ska bromsas hårt för att motioneras , ursäkta men det är inte skivorna som behöver motioneras utan oken, (skivorna kan ev behöva bromsas hårt för att rugga upp dom) men har du fel värmebehandling på skivorna så kan en panikbromsning åstadkomma värme som gör att dom slår sig. Detta skulle jag nog påstå sker mest med billiga skivor, OBS billiga skivor borde dock inte sitta på en ny bil, MEN leverantören kan ju ha slarvat med värmebehandlingen, men detta ska ju inte skyllas på volvo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance