Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Är väl det vanliga, kolla om den läker olja mellan motor och låda, eller nån annastans. Är det en med manuell låda så ska inte kopplingen ta väldigt högt upp, för i såna fall är kopplingen slut. Ut och åk en sväng, lyssna efter oljud och känn efter vibrationer eller annat skumt. Kolla dörr/hun/skuffspringor efter tecken på krock.
Finns en servicebok, och är det rätt bok. Sen får man ju kika på det allmänna skicket och fundera om det miltal säljaren uppger verkar stämma.
av Gargamel
Ja dom vanligaste felen bör du kolla som på vilken annan 850 som helst, finns inga specifika fel för just R modellerna. Det viktigaste är att du verkligen köper en äkta R då det finns många pinsama kopior på tex blocket.
Användarvisningsbild
av camaro69
Sen kan det var klokt att avhålla sig från vissa importbilar som har mindre motor.
Köp hellre en svensksåld så att du får rätt grejor.
Användarvisningsbild
av 850Rsteg3
Ett litet tips är att undvika R-bilar som är trimmade över steg 3 dvs strax över 300HK + för vevstakarna håller inte ja vet ja har en som ja precis bytt motor i pga det =)
av AndyR
850Rsteg3 skrev:Ett litet tips är att undvika R-bilar som är trimmade över steg 3 dvs strax över 300HK + för vevstakarna håller inte ja vet ja har en som ja precis bytt motor i pga det =)
Köper man en stegtrimmad bil så är det inte nått fel på motorn,den håller vid normal körning, det är ägaren som plågat sönder den i så fall och det är ju inte så lätt att kolla hur länge den håller.
Användarvisningsbild
av 850Rsteg3
Men vad är det för vits att trimma en bil om den inte ska användas????? fara runt o säga att ja har si o så mycke hästar i bilen sen kommer det nån som vill rejsa... då bara nej vill inte...

TÄNK PÅ DET DU
av AndyR
850Rsteg3 skrev:Men vad är det för vits att trimma en bil om den inte ska användas????? fara runt o säga att ja har si o så mycke hästar i bilen sen kommer det nån som vill rejsa... då bara nej vill inte...

TÄNK PÅ DET DU
Man får en bättre optimerad bil, drar mindre soppa ;) Det är ytterst få gånger jag laddat på max.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Kolla den klistrade tråden längst upp i forum "Köpråd 850 ..... "
Det gjorde inte jag innan jag köpte min .... men jag är real happy ändå med min 850 :D
Användarvisningsbild
av camaro69
850Rsteg3 skrev:
TÄNK PÅ DET DU
Babe.

Här på forumet delar vi ut seriösa råd.

Tänkt prova byta magnetkoppling på bile[…]

Prova lufta kopplingen? Stefan här på […]

Varför inte prova ta bort nått schims? […]

Fästa backsensor V70

Det är en lös hållare som limmas p[…]