- mån 28 dec 2009, 23:28
Twendor skrev:Her kommer noen kommentarer fra en usedvanlig fornøyd Volvo Xc 60-eier.EN GLK 320 CDI är nog inte så mycket törstigare än en XC60 D5 aut vid normal körning... kanske en dl extra... men Volvon är ju också snyggare! /PH
Hadde før bestillingen bestemt at flere bilmerker måtte prøves, og det ble ganske tidlig klart at Volvo var et av merkene jeg ville prøvekjøre. Første prøvetur ble foretatt november 08(D5)
Etter en runde med Glk-320 Cdi med et forbruk på 1.29 pr mil(prøvekjøring) gikk jeg bort fra denne.
Min forrige bil D5-V70-awd (0.80),ble brukt som sammenligning.
Glk-noe bedre drivlinje og helt klart bedre effekt i motoren, men kom seg på 220 000 kr mere enn Volvoen.
Våren gikk og jeg prøvde både Audi,BMW,Mitsubishi,Ford,Toyota.
Ingen kom opp mot Volvo Xc 60, kjøremessig eller utseendemessig. Men savnet en forbedring fra min gamle V70 på motor og gear(drivlinje), flere av nevnte konkurrenter virket bedre på dette enn My 09 utgaven av Xc60.
Når Volvo kom med ny utgaver diesel med dobbelturbo og nye automatgearbokser, var valget ganske enkelt.
Kjøpte My-10 utgaven uten engang å ha prøvd dobbelturbo motoren, så spenningen var stor før prøving av egen bil .
Har siden den dagen vært superfornøyd, og hadde garantert kjøpt lignende bil en gang til.
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24