Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JONPER
Hej alla.

Vilka fel har ni haft på er V70 II???
Jag är grymt besviken. Köpte en helt ny V70 2.5T Summum. Aut. Fullutrustad för nästa 400 000:- och har aldrig haft en sämre bil. Innan körde jag Audi och sen BMW innan denna. Men tänkte att jag ska köpa Svenskt och som tutar och går. Oj vad fel man kan ha och vad lurad man kan känna sig!

Här kommer en del av felen, kommer inte ihåg allt!!!!!

Vätskebehållaren till Servo som läckte - byttes ut.
Lös vänster backspegel som vibrerade.
Fönsterhiss förardörr stannade på mitten när man skulle hissa upp.
Stereo/Mittpanelen slocknade totalt. El-fel. (Highg Performance)
Elstol förarsäte slutade fungera. Likaså minne till olika nycklar.
Knäppande ljud i instrumentbrädan mot vindrutan. (ca: var tionde sekund)
Knäppande ljud i b-stolpe på förarsidan. (ca: var femte sekund)
Stötig gång motor och automat. Fixades med något slags stag som var defekt under motorn.
Stötdämpare fram bytta båda 2 på garanti. Ink bälgar. tror jag det heter.
Stötdämpare tog 4 arb. dag att fixa för BRA BIL.
Bromskivor fram som vibrerade när man bromsade. Byttes på garanti.
Gnirkande baklucka.
Törstig på Olja. Ska in och kolla igen.
mm mm mm mm.

Jävla skit bil köp inte. :-(O)
Användarvisningsbild
av Variosboy
För att ge ditt första inlägg lite nyans vore det intressant att veta när du köpte bilen, hur många mil du kört och vad mycket dessa fel kostat dig!?

Sen vill jag bara för att bråka lite och säga att du omöjligt kan ha en fullutrustad V70 som kostar under 400 k ny.. För 400 k var precis vad vi gav för våran och det finns nog tillbehör för i alla fall minst 75000 till om man hade velat ha det.. :wink:

(Har skrivit i en annan tråd under avdelningen "allmänt" om att jag stör mig på när folk i annonser skriver att bilen är fullutrustad när den inte är det.. Full är full å inget annat!!)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har nog ungefär samma utrustningsnivå (pris) som dig och har inte haft några problem.

Hade några saker med min förra (2,0F Summum, gnirkande baklucka som de fixade på första service) men inget allvarligt så jag tror också tyvärr att du fått ett måndagsexemplar. Trist men sant och förstår frustrationen.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
p.s. Bromsskivor som slår sig är en klassiker på en nybil oavsett fabrikat. Kan lätt uppstå vid oavsiktlig eller avsiktligt hårda inbromsningar. Vet en person som ville häva hela köpet på sin tyska bil då skivorna slog sig första veckan efter leverans. Men som Variosboy skriver så är det intressant att veta när felen uppstod, d.v.s. hur långt bilen rullat när de olika sakerna inträffade för några av felen låter inte som "nybilsfel". I synnerhet stötdämparna.
Användarvisningsbild
av SvenB
JONPER skrev:Hej alla.

Vilka fel har ni haft på er V70 II???
Jag är grymt besviken. Köpte en helt ny V70 2.5T Summum. Aut. Fullutrustad för nästa 400 000:- och har aldrig haft en sämre bil. Innan körde jag Audi och sen BMW innan denna. Men tänkte att jag ska köpa Svenskt och som tutar och går. Oj vad fel man kan ha och vad lurad man kan känna sig!

Här kommer en del av felen, kommer inte ihåg allt!!!!!

Vätskebehållaren till Servo som läckte - byttes ut.
Lös vänster backspegel som vibrerade.
Fönsterhiss förardörr stannade på mitten när man skulle hissa upp.
Stereo/Mittpanelen slocknade totalt. El-fel. (Highg Performance)
Elstol förarsäte slutade fungera. Likaså minne till olika nycklar.
Knäppande ljud i instrumentbrädan mot vindrutan. (ca: var tionde sekund)
Knäppande ljud i b-stolpe på förarsidan. (ca: var femte sekund)
Stötig gång motor och automat. Fixades med något slags stag som var defekt under motorn.
Stötdämpare fram bytta båda 2 på garanti. Ink bälgar. tror jag det heter.
Stötdämpare tog 4 arb. dag att fixa för BRA BIL.
Bromskivor fram som vibrerade när man bromsade. Byttes på garanti.
Gnirkande baklucka.
Törstig på Olja. Ska in och kolla igen.
mm mm mm mm.

Jävla skit bil köp inte. :-(O)
Det där var inte lite det. Men hur har du blivit bemött hos återförsäljaren, har de åtgärdat felen utan att "knorra" eller har de varit dryga?
av Linqid
Som flera redan påpekat, låter som du har haft otur och fått ett måndagsex. Våran V70 -09 är på pricken ett år nu och har varit helt problemfri, med undantaget att fönsterhissarna inte alltid gör som man vill (men säg en Volvo som inte har det felet...). Med andra ord, väldigt nöjd på den punkten!
av Lacke
Jag hade det "vanliga felet" med lågt batteri vid start av dieselvärmare (fixades med ny mjukvara).
Sen under regnperioden i höst blev det swimingpool i bagageutrymmet då limningen av bakrutan var dåligt utförd, men en omlimning löste det problemet.
I övrigt har bilen tuffat på ~800 mil sen i september utan några andra fel (för utom då att jag tycker den dricker för mycket soppa då) (D)
XC70 D5 2008.

Noterade fel under två år och 6 500 mil:

Knarr från bakluckan. Åtgärdat med fett på låsbygeln.
Uppdatering av programvara gällande krockgardiner. Kampanj från Volvos sida.
Missljud förardörr. Åtgärdat genom justering av låsbygel.

Inga kostnader för min del för ovanstående. Snabb service hos återförsäljaren.

Hälsningar

Henry
Våran bils fel:

Knarrande baklucka, löstes på 5 minuter
Fönsterhissar som lever sitt eget liv, fixades på första servicen och har fungerat sedan dess.
Värmaren drog ur batteriet en gång, fick nytt batteri och ny programvara laddades in för värmaren.
Huvlåsen utbytta på grund av falkslarm vid två tillfällen.

Allt har skett helt smärtfritt och utan någon som helst diskussion med åf.

Bilen har nu gått 2600 mil ungerfär..
Är helnöjd med bilen, med bemötandet hos åf.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Polestar 2 är trevlig att köra, men […]

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]