- mån 21 dec 2009, 20:58
#356377
Hej !
Imorrn ska jag byta olja och oljefilter hos en verkstad.
Byte av kupéfilter kan jag göra själv, även fast det sitter dumt till.
Nollat service lampan gjorde jag oxå med en enkel knapptryckning.
Men det står i serviceboken att man ska tömma bränslefiltret på kondensvatten oxå.
Så frågan är, vart sitter bränslefiltret ?
Kan man lufta det själv enkelt ?
Jag har samma problem som i andra trådar här att när man startar motor varm så hackar den.
Låter rossligt som om det skulle gå sönder.
Stänger av, startar igen med gaspedaltryck å då går den igång utan att "2 takta"
Min har gått 7700 mil.
Läste nått om vid 12000 ska man byta partikelfilter som inte finns.
Är det bara en bluff eller vad ?
Addetiv fyllde jag på vid 6000.
Dyrt å frätande. Måste man göra det ?
Kan man inte stänga av varningslampan på nåt sett om det blir tomt ?
Mvh.
/Jensa..
Imorrn ska jag byta olja och oljefilter hos en verkstad.
Byte av kupéfilter kan jag göra själv, även fast det sitter dumt till.
Nollat service lampan gjorde jag oxå med en enkel knapptryckning.
Men det står i serviceboken att man ska tömma bränslefiltret på kondensvatten oxå.
Så frågan är, vart sitter bränslefiltret ?
Kan man lufta det själv enkelt ?
Jag har samma problem som i andra trådar här att när man startar motor varm så hackar den.
Låter rossligt som om det skulle gå sönder.
Stänger av, startar igen med gaspedaltryck å då går den igång utan att "2 takta"
Min har gått 7700 mil.
Läste nått om vid 12000 ska man byta partikelfilter som inte finns.
Är det bara en bluff eller vad ?
Addetiv fyllde jag på vid 6000.
Dyrt å frätande. Måste man göra det ?
Kan man inte stänga av varningslampan på nåt sett om det blir tomt ?
Mvh.
/Jensa..