NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niklasstahl
Någon som har byggt eller har mått/ritning på ett dubbel system (typ T5) till en V50 2,4 -06. Har bodykit och vill ha ett utblås på varje sida som går rakt ut inte ner som på en T5:a.
av Lazy
niklasstahl skrev:Någon som har byggt eller har mått/ritning på ett dubbel system (typ T5) till en V50 2,4 -06. Har bodykit och vill ha ett utblås på varje sida som går rakt ut inte ner som på en T5:a.
Mina går rakt ut!
Användarvisningsbild
av rasina
niklasstahl skrev:Någon som har byggt eller har mått/ritning på ett dubbel system (typ T5) till en V50 2,4 -06. Har bodykit och vill ha ett utblås på varje sida som går rakt ut inte ner som på en T5:a.
tja jag va så dum att jag inte byggde egna rör till min vanliga 2,4i till dubbla rör! ja köpte t5ans Avgassytem..
det är som du säger att dem vinklar neråt så fuuuult.... kommer nog kapa o sätta på nya raka....
Så tips till dig antingen köper du färdiga från Sam/Simons/BSR/Ferrita
eller bygg din egen...
här är en bild hur dem pekar neråt på min s40
Bild
av niklasstahl
Är det samma dimension på avgasröret så att t5:ans sista del passar på 2,4:ans främre del. Hade mer tänkt att bygga ett nytt i rostfritt och skulle därför behöva en skiss el liknade.
av turbodream
Hur är det med om man köper ett system från BSR och inte har kjolpaket, pekar deras rör neråt lika mycket ? Är nämligen sugen på att köpa ett system till min V50 T5
Användarvisningsbild
av rasina
hej hur går det för dig?
det hade vart bra om man kunde bara köpa Ändrören från dem och svetsa fast på avgassystem, jag tror att simons säljer ska kolla det igen.......
EX FERRITA skit snyggt
Bild
av allan
rasina skrev:hej hur går det för dig?
det hade vart bra om man kunde bara köpa Ändrören från dem och svetsa fast på avgassystem, jag tror att simons säljer ska kolla det igen.......
EX FERRITA skit snyggt
Bild
Hej
Jag har dom två ändrören som du ringat in liggande i förrådet. Jag bytte ut dom på mitt ferritta system för jag tyckte dom var för stora.
Hur dom passar på ett org. avgassystem vet jag inte, men det går ju säkert att lösa om man har svets.
Hojta till om nån vill köpa.
Kan ta bilder vid intresse

Mvh Christian
0733-528971
[email protected]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]