Thomas J skrev:Får felkod 4801 och miljölampan lyser till och från, men hittar inget luftläkage på några slangar, har provat medBilmodell ??
vatten/såpa metoden, avgas är tätt. Vad mer kan man kolla själv?
Mvh Thomas
Moderator: Moderatorer
Thomas J skrev:Får felkod 4801 och miljölampan lyser till och från, men hittar inget luftläkage på några slangar, har provat medBilmodell ??
Mvh Thomas
Thomas J skrev:En V70N-01 2,4T om nu det ska ha nån betydelse, Är väl samma på alla P2?Du har ju s80 och s60 +V70 samt ett antal olika motorer, kan ju finnas skillnader . Lika bra utesluta dom direkt :D
Thomas J skrev:En V70N-01 2,4T om nu det ska ha nån betydelse, Är väl samma på alla P2?såg på annat ställe på nätet att det fanns misstankar åt LMM:en
Thomas J skrev:Får felkod 4801 och miljölampan lyser till och från, men hittar inget luftläkage på några slangar, har provat medHur har du fått ut felkoden ?? NU skriver jag inte mer , finns risk att jag tröttar ut dig :D
Mvh Thomas
Thomas J skrev:Felkoden har jag fått på volvo, när miljölampan lyser går bilen bra, när den inte lyser rycker bilen lite. den självslocknar efter nån dag och tänds ibland..Du får ursäkta okunskapen *S* vad är miljölampan? ska den lysa
Lmm är byt för ett år sen.
Thomas J skrev:Den gula symbolen som ser ut som en motor och den ska INTE lysa,Han får alltså motsatta signaler mot vad det ska vara, men ändå går bilen bättre när den lyser ?? fel på någon givare??