Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Får felkod 4801 och miljölampan lyser till och från, men hittar inget luftläkage på några slangar, har provat med
vatten/såpa metoden, avgas är tätt. Vad mer kan man kolla själv?
Mvh Thomas
Senast redigerad av 2 Thomas J, redigerad totalt 0 gång.
av hansjkpg
Thomas J skrev:Får felkod 4801 och miljölampan lyser till och från, men hittar inget luftläkage på några slangar, har provat med
Mvh Thomas
Bilmodell ??
av hansjkpg
Thomas J skrev:En V70N-01 2,4T om nu det ska ha nån betydelse, Är väl samma på alla P2?
Du har ju s80 och s60 +V70 samt ett antal olika motorer, kan ju finnas skillnader . Lika bra utesluta dom direkt :D
av hansjkpg
Thomas J skrev:En V70N-01 2,4T om nu det ska ha nån betydelse, Är väl samma på alla P2?
såg på annat ställe på nätet att det fanns misstankar åt LMM:en
av hansjkpg
Thomas J skrev:Får felkod 4801 och miljölampan lyser till och från, men hittar inget luftläkage på några slangar, har provat med
Mvh Thomas
Hur har du fått ut felkoden ?? NU skriver jag inte mer , finns risk att jag tröttar ut dig :D
av Thomas J
Felkoden har jag fått på volvo, när miljölampan lyser går bilen bra, när den inte lyser rycker bilen lite. den självslocknar efter nån dag och tänds ibland..
Lmm är byt för ett år sen.
av hansjkpg
Thomas J skrev:Felkoden har jag fått på volvo, när miljölampan lyser går bilen bra, när den inte lyser rycker bilen lite. den självslocknar efter nån dag och tänds ibland..
Lmm är byt för ett år sen.
Du får ursäkta okunskapen *S* vad är miljölampan? ska den lysa
av hansjkpg
Thomas J skrev:Den gula symbolen som ser ut som en motor och den ska INTE lysa,
Han får alltså motsatta signaler mot vad det ska vara, men ändå går bilen bättre när den lyser ?? fel på någon givare??

När man byter, som på min 8-stegade, sk[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Jajamen, jag har både färgade linjer oc[…]

Volvo v70, -08. Yes, jag har drag

Returfjäder koppling V70

Hände samma på en 07'a jag hade, men k&[…]