Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christer.d
Har kört volvo sedan jag fick körkort, Men måste säga att enligt min mening har volvo tappat kontrollen på bilar
från år ca-98 och framåt.
Man märker en massa konstiga el fel och ecc som blinkar som en julgran, Samt att i bland får man dra på start som en galning
innan den startar. Moror lampa lyser ,mm det fins en massa man kan ta upp
Värme i en v40 är den sämsta jag upplevd i en bil för här uppe i norr kan det vara upp tex -35 som i dag -24.

Frågar man på volvo verkstad är det vanligt.
Jag har nu över gått till annat bil märke med värme som heter duga och allt fungerar startar direkt.

Ska till läggas mina volvo bilar genom tiderna.
volvo 142
volvo 164
volvo 360
volvo 240/3st
volvo 740
volvo 760 turbo intrcoler
volvo 480 ES
volvo v40/2 st
volvo v70
samt en p1800
Senast redigerad av 1 christer.d, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja, om men tar en 240 eller 740 m.m. så har du ju inten utrustning! o då kan den utrustningen du inte har, inte gå sönder :-)

sen så är ju en V40 bara en vanlig mitsubichi
av Lazy
christer.d skrev:Har kört volvo sedan jag fick körkort, Men måste säga att enligt min mening har volvo tappat kontrollen på bilar
Man märker en massa konstiga el fel och ecc som blinkar som en julgran, Samt att i bland får man dra på start som en galning
Värme i en v40 är den sämsta jag upplevd i en bil för här uppe i norr kan det vara upp tex -35 som i dag -24.

Jag har nu över gått till annat bil märke med värme som heter duga och allt fungerar startar direkt.

volvo 142
volvo 164
volvo 360
volvo 240/3st
volvo 740
volvo v40/2 st
volvo v70
samt en p1800
Har ägt en v40 -00 (4år) och en s60 -04 (5år) och aldrig haft några problem med dessa och kör nu en v50 "I love it"
Däremot hade jag massor av problem med min passat-98 (8ggr på verkstad under 2år).
Synd att du inte fått uppleva någon bra nyare volvo.
Användarvisningsbild
av SvenB
christer.d skrev:Har kört volvo sedan jag fick körkort, Men måste säga att enligt min mening har volvo tappat kontrollen på bilar

volvo 142
volvo 164
volvo 360
volvo 240/3st
volvo 740
volvo v40/2 st
volvo v70
samt en p1800

Vá kul att du fått en bil som du är nöjd med. Jag har haft många bilar (54 st) varav 23 Volvo. Många av dessa har jag haft i taxitrafik. Jag har som taxi haft Volvo från 144 - V 70n. Ingen har vållat mig minsta problem. Den enda taxibil som jag haft som varit riktigt dålig var en förlängd Mercedes 220 diesel. Det kändes som att allt som kunde gå sönder gick sönder. Hoppas att du får det trevligt med din drömbil.
Användarvisningsbild
av #27
christer.d skrev:Värme i en v40 är den sämsta jag upplevd i en bil för här uppe i norr kan det vara upp tex -35 som i dag -24.

Men ändå så har du ägt två stycken ??:-/
av christer.d
#27 skrev:
christer.d skrev:Värme i en v40 är den sämsta jag upplevd i en bil för här uppe i norr kan det vara upp tex -35 som i dag -24.

Men ändå så har du ägt två stycken ??:-/
JA 2st för jag trodde att jag fått ett måndags exemplar men så var ej fallet.
Senast redigerad av 1 christer.d, redigerad totalt 0 gånger.
av christer.d
OK
jo det är väl olika meningar med det.
Men kör man på volvo vill man tro att det är bra min son körde en volvo s60-05 det var lika dant där ecc problem
allt gordes men det blev inte bättre.
Så är ni nöjd lycka till på vägarna.
ps: glöm inte skriva när ni bytt märke, ds
av Lazy
christer.d skrev:OK
jo det är väl olika meningar med det.
Men kör man på volvo vill man tro att det är bra min son körde en volvo s60-05 det var lika dant där ecc problem
allt gordes men det blev inte bättre.
Så är ni nöjd lycka till på vägarna.
ps: glöm inte skriva när ni bytt märke, ds
Vi som är nöjda på vägarna byter nog inte märke. :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
om man ska kpla bil, o hittar några på blocket, den som har lägstpris av dessa lär inte vara den som är i bäst skick, men endå är det den billen alla vill köpa...
Användarvisningsbild
av SvenB
christer.d skrev: glöm inte skriva när ni bytt märke.

Risken är liten. Har ägt Volvo oavbrutet under tiden 70-02-27 till 06-11-30 då jag provade att köpa en Renault Megane. Men sedan 2009-10-21 är jag tillbaka i en Volvo, det känns helt rätt. Inget direkt fel med Renaulten, men den närmade sig tre år och då vågade jag inte ha den kvar.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]

... Vad köpte du för generator ... :-)[…]

Nästa elbil från Volvo?

Det ska bli mycket intressant att se hur insidan s[…]