Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

[/quote]

endera vet han inte hr det funkar, eller så menar han att du inte behöver köra en uppdatering, eftersom du kör en omladdning, inte vat jag, du får väll fråna homin vad han menar istället för att fråga oss andra.[/quote]

Han säger ju att det är självklart att volvo kan göra ENDAST en ETM reload och om jag förstår dig rätt säger du att det inte går.

Jag vet ju inte vem jag ska tro på och det är klart jag påtalar han att en volvo service kille säger att det inte går att göra endast en ETM reload.

På tisdag får vi se.
Ev kan det ju vara så att det hade räckt att montera på spjället på min bil, men bilen gick ju inte riktigt bra, här kunde det ju lika gärna vara nåt annat fel också tex luftmassemätarn eller lambdasond. Men sen körde jag etm och mjukvaruuppdatering och enligt Atech2 så gick ju spjället då sönder.

Ska vara enormt mycket mer försiktig på tisdag.
Jag tolkar det som att han sägar att du endast behöver göra en ETM reload, du behöver inte göra en reload & en uppdatering.
nu har jag skrivit samma sak på så många olika sätt jag kan, är det ingen annan som kan färklara?

har man bytt spjäll kör man en reload, har man inte bytt spjäll kör man uppdatering, det äe så man gör, finns ingan andra alternativ & dom 2 kombineras inte med varandra
CarMan skrev:nu har jag skrivit samma sak på så många olika sätt jag kan, är det ingen annan som kan färklara?

har man bytt spjäll kör man en reload, har man inte bytt spjäll kör man uppdatering, det äe så man gör, finns ingan andra alternativ & dom 2 kombineras inte med varandra
Det är första gången du förklarar på det sättet, jag har frågat flera gånger.
Men tack för svaret nu vet jag.
Hur har det gått?
Jahapp!

en liten uppdatering då.

Böt igår gasspjäll igen till det nya som atech2 skickat upp, efter monteringen så startade jag bilen och den gick skit, och i displayen stog det motorservice erfodras omgående, inte alls körbar.

Jag tog bort batteriet och lät stå över natten, dan efter startade jag och tomgången är klockren men bilen går inte 100% det är nånting, lite ryckig och rätt slö vid växling, den laddar med några ryck sen är det full fart tills jag växlar igen, då rycker den och laddar ett tag sen äre bara å åk.

När det stog service omgående i displayen fick jag 4 st felkoder som stog för gasspjälls fel

När bilen gick ok men inte bra så får jag denna felkod endast.

ECM 91F0

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra längre, blev också arbetslös nu så lämna in till volvo är helt uteslutet.
Atech2 har semester till 12 jan, det blir nog att lämna tillbaks spjället, beställa ett från skroten med gul etikett + ny mukvara, då kan det ju helt omöjligt vara fel på spjället, funkar det inte då så är det ju nåt helt annat.

Man tycker ju det är förjävla konstigt att det inte ska funka med renoverade spjäll, men bilen är ju helt störd, speciellt med tanke på att jag måste lägga av batterikabeln ibland för annars blir bilen helt tokig. Det kan väl inte vara spjället som gör att ibland funkar den ok, ibland inte alls?
Varit med om en liknande grej på en S60 T5.a.

Motorn gick precis som din. Så vi köpte ett spjäll på skroten, den nyare. Monterade o lämnade in på bilia för reload. Bilen gick nu sämre än innan.

Luftmassemätaren va bytt ca: 2 månader innan så vi trodde inte de va den.

Testade med o sätta i en ny LMM och bilen gick klockrent.

De va alltså inget fel på gasspjället från första början.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Ingen av bilarna provkörd än , vill g&ou[…]

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]