Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maccio
Jag köpte min (00:a) för ca 4 år sedan. den har funkat bara bra. enda jag har haft problem med var att styrenheten till ABS glappade eller vad man ska säga. Och det var tydligen en "barnsjukdom" som s80:en hade. så kolla upp om han haft något problem med den. den var inte billig att byta.
av S80_140HK
Vi har en S80 -00 i familjen, manuell låda och 140hästars bensinmotor.

Den hade gått 16000mil ungefär när vi köpte den, nu har den gått snart 21000mil...

TRE fel har vi haft på den hittils.

Ena lambdan gav upp, en kostnad på kring 2500kr att få det bytt.
Generatorn gav upp, gick lös på kring 3000kr på Bilia att få det utbytt..
Och sen har det bytts lite bussningar i framvagnen, det gick på garantin som handlaren gav.

Sen har den ju lite "skönhetsfel". Såklart...

Klädseln på förarstolen närmast dörren "Delen där man hasar sig in" har gått sönder.
Trögt att få i backen när allting är kallt, löses genom att lämna backen i när man stänger av bilen... :lol: Förmodligen dåligt fett på ingående axeln i lådan.

I mina ögon så är S80 en toppenbil! Med 140hästaren går den snålt i mina ögon, brukar köra den på runt 0,75-0,80 blandad körning. Det är jävligt bra för en såpass stor bil.

Och nu har ju dom tidigare årsmodellerna droppat rejält i pris. Kan nog bli en till S80 i familjen, vem vet.. :lol:

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]