Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yllib
Har en liten fråga om hur man byter lampa i backspeglarna med blinkers?
Läste i instruktions boken att Volvo rekommenderade byte på verkstad, tycker dock att det
verkar lite "over-kill"
Har sökt i forumet men inte hittat något.
Bilen är en V70 -07

Tacksam för svar
av Roknäs
Hej. Min fru råkade ramma garageporten med blinkersen i höstas. Då for plastkåpan som är lackad bort. Och blinkersglaset gick sönder. Det är bara en glödlampa i blinkers glaset eller själva blinkersen. Så om du får bort plastkåpan som är framåt på spegeln så är det lätt att byta lampa. Kommer inte ihåg hur man tar bort den utan att förstöra plastfästena. Vår kåpa flög ju iväg av smällen i garage dörren:) Borde finnas nån som vet det här på forumet.
Användarvisningsbild
av Charmed
Passar på att låna tråden lite.. går det att köpa dessa sido speglar och montera dessa på en V70 2.5T -04?

Skulle vara rätt snyggt... men kanske inte passar..
Användarvisningsbild
av Soe69
Charmed skrev:Passar på att låna tråden lite.. går det att köpa dessa sido speglar och montera dessa på en V70 2.5T -04?

Skulle vara rätt snyggt... men kanske inte passar..

Det år går att köpa, dom är inte biliga och du måste göra en liten modifikation så att dom ska passa.Har gjort detta på min V70 01

[URL=http://forumbilder.se]Bild[/URL
Användarvisningsbild
av Charmed
Ok.. inte allt för trassligt.. men om man ska söka efter dessa beg.. vilka modeller finns dom på så att det blir lättare att söka?

Nya lär ju inte bli billigt..

Du borde rimligen kunna testa att koppla ur ABS-mo[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]