Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
hansjkpg skrev:
Amli skrev:Ska inte försöka ta något från XC90, det är säkert en på jättemånga sätt en kanon bil!!! Men att jämföra gamla XC90 med ML, Q7 och X5 skulle jag säga att den åker på stryk på alla punkter, bortsett från utrymme och pris.
Men jag tycker ändå efter alla dessa år att utvändigt är den fortfarande snygg (R-design paket ett måste...). Invändigt känns den dock vääääldigt gammal.
Är verkligen X5 en sån bra bil ? vet inte om jag sett några bra recensioner om , samtidigt som xc90 väl har fått bra recensioner , eller är det bara mitt volvohjärta som klappar??
Tyvärr är det Volvo hjärtat som klappar, det har hänt en massa sedan 2003 då XC90 presenterades...det behövs nog en uppföljare ganska snart om XC90 inte skall självdö
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XC90 har givetvis extremt svårt att "stå emot" t.ex nya X5. Men komfort, säkerhet och flexibilitet ligger XC90 på topp!
av Steff 99
XC90_Executive skrev:XC90 har givetvis extremt svårt att "stå emot" t.ex nya X5. Men komfort, säkerhet och flexibilitet ligger XC90 på topp!
Det kan så vara, men modellen borde enligt planen redan bytts ut , men nu verkar vi få vänta minst 2-3 år ytterligare på en ny. ??:-/
XC90 var länge en SUV i framkanten , nu är konkurrenternas nya modeller före..tyvärr
Användarvisningsbild
av Jensen
Prismässigt så kostar R-design paketet inget
extra, utan det ligger med som standard, bra
att veta innan ev prisdiskussioner.
av perhall
hansjkpg skrev:
Amli skrev:Ska inte försöka ta något från XC90, det är säkert en på jättemånga sätt en kanon bil!!! Men att jämföra gamla XC90 med ML, Q7 och X5 skulle jag säga att den åker på stryk på alla punkter, bortsett från utrymme och pris.
Men jag tycker ändå efter alla dessa år att utvändigt är den fortfarande snygg (R-design paket ett måste...). Invändigt känns den dock vääääldigt gammal.
Är verkligen X5 en sån bra bil ? vet inte om jag sett några bra recensioner om , samtidigt som xc90 väl har fått bra recensioner , eller är det bara mitt volvohjärta som klappar??
X5 är en väldigt lyckad bil, en av BMW:s bästa, den är rymlig, komfortabel, krocksäker och relativt kul att köra. Samt moderna och rätt snåla motorer (3,0d). I mitt tycke dessutom klart snyggare än Merca ML och Audi Q7. Men visst är den minst 100 tkr dyrare än en motsvarande XC90./PH
av CalleV70
xc90 är en toppenbil. Och trevlig. Jag hade hörlursuttag bak men de blev oanvända efter något år då Ipoden kom. Gått läder har jag alltid tyckt om med grå inredning (instrumentpanelen bländar mindre i solljus). RTI var trevlig på 90:an men monterade på xc70 den framför ventgallret. Billigare och inte i vägen samt att passageraren kan hantera den. Dock är xc90:ans panel lägre och där fungerar den utan att vara ivägen.
/Lycka till
av UffeXC
Börjar så smått närma mig beställning av ytterligare en XC90 när jag helt plötsligt börjar vela avseende kulör på bilen.
Ursprungstanken om en svartmetallic börjar kännas väl mkt likbil, då jag skall ha tonade rutor.
För stunden ligger kulörerna röd, vit eller electric silver i vågskålen.
Känslomässigt vore det kul at sticka ut med en röd bil men i längden kanske man tröttnar.
Vitt är fräscht och denna kulör börjar ju bli inne igen. Då XC90 sport har en del krom och silverinlägg kan detta funka...
Electric silver är ju ett säkert, konservativt och sobert val. Sticker inte ut för mycket men ger ändå ett elegant intryck även om det nu skall var R-design...

Synpunkter från er vetgiriga med god smak mottages gärna;-)
av perhall
UffeXC skrev:Börjar så smått närma mig beställning av ytterligare en XC90 när jag helt plötsligt börjar vela avseende kulör på bilen.
Ursprungstanken om en svartmetallic börjar kännas väl mkt likbil, då jag skall ha tonade rutor.
Känslomässigt vore det kul at sticka ut med en röd bil men i längden kanske man tröttnar.
Vitt är fräscht och denna kulör börjar ju bli inne igen. Då XC90 sport har en del krom och silverinlägg kan detta funka...
Electric silver är ju ett säkert, konservativt och sobert val. Sticker inte ut för mycket men ger ändå ett elegant intryck även om det nu skall var R-design...

Det har ju pratats länge (ca 5 år) om att vitt är på väg att bli inne. Jag tror helt enkelt att det har varit inne rätt länge på lite coola bilar och att det nog kommer att fortsätta vara så. En 335i touring, en XC90, Audi Q5 eller Jaguar XK i vitt är snyggt. Men Avensis, Golf med 16" plåtfälg och telyktor... blir liksom för mycket hyrbil.

XC90 i vitt är klart snyggt och dessutom rätt ovanligt (fanns en del 2002-2003 men har varit ovanligt sedan dess).
PH
av Steff 99
perhall skrev:
UffeXC skrev:Börjar så smått närma mig beställning av ytterligare en XC90 när jag helt plötsligt börjar vela avseende kulör på bilen.

Det har ju pratats länge (ca 5 år) om att vitt är på väg att bli inne. Jag tror helt enkelt att det har varit inne rätt länge på lite coola bilar och att det nog kommer att fortsätta vara så. En 335i touring, en XC90, Audi Q5 eller Jaguar XK i vitt är snyggt. Men Avensis, Golf med 16" plåtfälg och telyktor... blir liksom för mycket hyrbil.

XC90 i vitt är klart snyggt och dessutom rätt ovanligt (fanns en del 2002-2003 men har varit ovanligt sedan dess).
PH
Ändå så värderas en vit bil lägre i inbytespris, egendomligt då vissa bilar är riktigt snygga i vitt,
Men som alltid så har oftasts bilhandeln en annan uppfattning om vad som är lättsålt.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]