Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PINGPÅNG
Hej,Jag har ett problem med en v70 2.4T-00.det yttrar sej så att vid jämn gas t,ex med farthållare inkopplad så är det som om motorn misständer,jag har bytt LMM och gasspjäll från det med vit märkning till det med gul märkning, men problemet kvarstår. Det lämnar inga felkoder.Bilia har tittat på den, men eftersom den inte lämnar några felkoder så kan dom inte säga vad felet är.Någon här som har/haft liknande fel ???
Senast redigerad av 1 PINGPÅNG, redigerad totalt 0 gånger.
av hansjkpg
PINGPÅNG skrev:Hej,Jag har ett problem med en v70 2.4T-00.det yttrar sej så att vid jämnt gaspådrag t,ex med farthållare inkopplad så är det som om motorn misständer,jag har bytt LMM och gasspjäll från det med vit märkning till det med gul märkning, men problemet kvarstår. Det lämnar inga felkoder.Bilia har tittat på den, men eftersom den inte lämnar några felkoder så kan dom inte säga vad felet är.Någon här som har/haft liknande fel ???
Vad fasen har hänt med dom gammaldags mekarna som faktiskt kan laga bilen utan felkoder??
av PINGPÅNG
Mycket bra fråga,min bil kan väl inte vara den första med detta problem,till saken hör att innan jag bytte gasspjället så gick den ännu sämre,efter bytet så gick den relativt bra men inte 100%,så bilia tog in den igen,på väg dit så började motorlampan lysa och jag fick upp ett felmeddelande där det stod " växellåda behöver service" meken släckte felkoden och satte dit en ny LMM, sedan gick bilen bra några dagar för att sedan börja hacka på jämt gaspådrag precis som innan..
av PINGPÅNG
OK,får testa det på måndag,men skulle det inte märkas även vid pådrag,om det var filtret?? Ursäkta,jag skrev fel i första inlägget SKALL VARA, VID JÄMN GAS, inte vid jämt gaspådrag..
Användarvisningsbild
av Marlboroman
PINGPÅNG skrev:OK,får testa det på måndag,men skulle det inte märkas även vid pådrag,om det var filtret?? Ursäkta,jag skrev fel i första inlägget SKALL VARA, VID JÄMN GAS, inte vid jämt gaspådrag..
Jo, men det beror på hur illa det är. När man ger på så ökar ju trycket i bränslesystemet och så kan det hända att det ökade trycket kompenserar lite för flödesbortfall. Det är ett rätt vanligt problem pga allt för optimistisk bytesintervall på filtret, och det är en sjuka som började redan på 850.
av PINGPÅNG
Bytte bränslefiltret,ingen förbättring,men däremot så började ECC lampan blinka så jag stängde av ECC`n och bilen började gå som den skulle,öppnade huven och hörde att kompressorn till ECC`n slog till var 10de sek, åkte upp till en AC rep och han chimsade om den och vips så är allt frid och fröjd, bilen går jämt å fint...

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]