NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xabio
Orfeous skrev:
Patrikv50 skrev:Hur fann du det lämpligast att dra signal (ljud) till slutsteget?
eftersom min bil saknar den externa AUD-modulen som agerar som förstärkare så har jag kopplat mig in på högnivåsignalen i kontaktstycken bak på huvudenheten på fram och baksystem och sedan dragit till hög-/lågnivåomvandlare. sen har jag satt ett fyrkanalsslutsteg som förstärker fram och baksystem. så det går dubbla kablar fram till stereon :)
sen har jag kopplat vidare till ett 2kanals slutsteg som jag driver baslådan med.

men man kan ju köra på ett 5kanal också så slipper man ju givetvis två stycken :D

Var nånstans la du Hög/lågnivå omvandlaren och slutsteget till högtalarna (fram/bak)?
Byte du högtalare oxå?
Användarvisningsbild
av Fellow
Går inte att byta stereo från 05 till 07 ens för att få aux-ingång. Inte enligt volvo och det blir dyrare än att fixa eget. Lågnivåomvandlaren sitter brevid slutsteget i min bil bakom klädseln vid hjulhuset. Köp en dyrare variant, jag har Audison SL12 tror jag den heter och ska man ha en omvandlare ska man ha en bra.
av xabio
OK, nu har jag gjort lite undersökningar kring min fråga lite längre upp:
Kan man byta Performance CD-spelare (huvudenhet, eller IAM som det heter) från en 07:a till en 08:a?
Anledning: 08:an stödjer AUX och MP3 avspelning.
Svaret jag har fått hittills är : Ja, IAM går att byta ut. Det som kan vara problem är ICM mjukvaran. Dvs, när jag trycker på knapparna, så skall ju dessa översättas till korrekta signaler till CD-spelaren (IAM). Frågan som återstår är då: Kan man köra ICM mjukvara från -08 på en ICM från -07?. Denna fråga skall jag undersöka nu de närmsta dagarna. Fortsättning följer. ..
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]