Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojen
Hej alla glada!!

Är det någon av er som vet om de finns något interface för att läsa felkoder som funkar till V70 D5 -02, som inte är volvos egna vct2000, har sett att man kan köpa den för typ 2400$ från USA, lite väl mycke för min smak!! Och dessutom såg jag nånstans på forumet att man måste ha ett konto på volvos databas, å dé é väl inte de lättäste å få gratis... :-))

Har sett flera som är bra mycke billigare som det står att dom ska funka men jag har även sett att det inte funkar. ?:-/

Det snackas om OBDII ISO, är det nått som min V70 har???

(I)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du behöver konto för att tanka ner mjukvara, inte för att läsa felkoder.
Piratläsare finns, men billigare än så blir det nog inte... Elektronik är billigt om det kan tillverkas i stora volymer, med felkodsläsare kommer nog inte upp i samma mängder som mobiltelefoner :)

OBDII är en standardiserat diagnosuttag för att "vem som helst" ska kunna läsa felkoder på bränslesystemet på alla bilmärken. Anledningen är miljökrav, t.ex bilprovningen ska kunna kolla att avgasreningen fungerar som den ska. Allt som har med avgasrening att göra måste alltså vara öppet, på andra system brukar piratläsarna ligga några år efter eftersom biltillverkarna kan hålla kvar ensamrätten.

http://www.obdii.com/
av mojen
Så du menar att en piratläsare inte funkar då eller??
För dom kan man ju få för några hundralappar eller nån tusing! :roll:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har jag sagt att det inte funkar?
Jag har inte full koll på vad det finns för läsare på marknaden, men kolla så att den klarar bilar med CAN-buss, som alla volvo har från -00.
Den jag länkade till klarar det inte.
Användarvisningsbild
av wissel
Har du kollat PPC s felkodsavläsare ?
Jag vet inte vad du är ute efter ? Vill du ha in alalyserna i din dator eller räcker det med bara felkoderna ?
BSR har på sin hemsida i så fall om du vill kolla ?
:D
Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]

Nice, det där har jag tänkt att gör[…]

V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]