Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattias_667
Hade hål i första ljuddämparen så jag kapade efter katalysatorn.
var lite dåligt med utrymme när jag skulle sätta dit det så jag satte några pungtsvetsar för att hålla
ihop allt dock riktigt nära lambasonden och nu har lampan om fel i tändningssystemet börjat lysa.
Är det nåt jag behöver bry men om tror ni ? kanse slocknar när det kommit tillräkligt med avgaser genom.
kan tänka mej att det kommit sot på lamabsonden.

Jag försökte få bort den innan jag svetsade men den sitter utav bara helvete !
och klockan o humöret blev mindre och senare. så jag pungtrade bara dit skiten

Vad tror ni ? =) Nåt att bry sig om ?
Användarvisningsbild
av leiwi
hej
att svetsa med någon typ av el svets i bilen utan att koppla bort batteriets båda poler kan vara lite kritiskt. vi får hoppas att du inte "knäckt" någon styrenhet. svetstransformatorer har ofta en mycket oren spänning och sk spikar är skadliga för elektronik. vilket vi har gott om i våra bilar
Det vissade sig att en spricka i tändstiftet gjorde att bilen gick illa och där med fick jag felkoder på lambasonden =) så jag har bytt lamba i onödan Kul ! =P Men så går det när man köper kvaliteets tändstift på meka som ska gå minst 6000 mil ! Jag har kört 4500 mil !!!! Skit stift !!!
Mattias_667 skrev:kommer inte ihåg, var lite sur när jag såg det så jag kastade dem direkt. stiftet hade då gått av i porslinet och var HELT av där :S iaf inköpta på meka.
Kan hända på vilka stift som helst...man ska inte lita på sån reklam

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]