Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr850gle
:-)-) Dette høres meget rart ut,min erfaring er det motsatte,denne bilen sitter som et skudd på dette føret,så sant dekk er orginale og ikke for brede!!Ellers er jeg redd det er noe galt med sjåførene som fører disse flotte s60,ne! :-O) En riktig God Jul ;=)
av hansjkpg
sailor skrev:
jojjeblom skrev:Vild spekulation nu, felinställda hjulvinklar :???: .

Har inte detta problem med min V70 som jag har dubbat på.
Jag gjorde en hjulinställning förra året då jag såg att däckena var sneslitna så det ska inte bero på det heller. Jag köpte nu dessutom de bästa däcken för snö! (nordfrost)
Jag har kört framhjulsdrivet i 7-8år nu med diverse olika märken. ?:-/
Nordfrost !! dom är väl inte dom bästa däcken längre vad jag har sett i tester, iofs tillräckligt bra :D
av Xotica
God Jul på er ska jag inflika med först!

Jag kör själv v70 2.4T -03 med nya nokian hakka 7 och har inte upplevt ngt som du beskriver alls. Inte heller med mina gamla vinterdäck som hade otroligt få dubbar kvar =) tror det var 5 på ett av hjulen =)

Iaf måste jag hålla med föregående talare om hjulinställningen rent spontant dvs.

//Xo
av sailor
Jag har gjort såhär: Jag köpte bilen i januari 2009. Den var då nybesiktigad med en ombesiktning på en styrled eller om det var en spindelled. Jag gjorde omedelbart en hjulinställning. Likt förbannat ville den inte lyda mig i kurvorna. Jag åkte då på goodyear ultragrip 215/55x16.
Nu till denna vintern köpte jag nordfrost 196/55X15 och tycker att jag har gjort allt som jag kan påverka själv.
Hjulinställning ställer man in vinklarna på hjulen men vad gör en framvagninställning?
av Thomas J
Min V70N är lika dålig på snö bara kanar. Allt är nytt i framvagnen och 4-hjulsinställd, men känns som det inte finns nåt grepp alls i fram :evil:
Verkar inte hjälpa vilka däck man har heller nu har jag dubbfritt, förra vintern dubbdäck.
Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av wissel
Jag instämmer med att vinterfästet är noll, faen, det är nu tredje vintern som jag har min V70, tidigare vintrar har jag aldrig varit ens i närheten av att vara orolig för att fastna eller bara gliiida rakt fram. Men nu i denna vinter, har något hänt, en snösträng på gatan o jag sitter fast även med DST avslagen....kommer inte upp på min parkering ens, grannen med en liten skitbil tuffar upp o tittar konstigt på mig vargör jag står som ett fån......Nordfrost III Dubb som rullat 1100 mil, fyrhjulsmätnin gjord i november.....på vanlig väg = helt perfekt.....tyst o fint inga konstigheter.
Jag blir "knäppare" än eljest ........det är SNÖN som är vajsing inte min VOVLO....den kanske vill ha Kinasnö ????
Dock med ett undantag, i nysnö som ingen varit o härjat i så kommer jag fram utan bekymmer även med mycket snö !!
Freddie :-(O)
Användarvisningsbild
av B4B
Kan det vara så att in kört på saltade vägar?
Och nu när ni fått snö så får inte däcken samma fäste.
Känn på däcken känns det som de är kladdiga, då behövs en avfettning av däcken.
Spola däcken ordentligt efteråt (gärna med varmvatten), annars blir det än sämre fäste!
Användarvisningsbild
av wissel
Dom saltar som bara den här runt omkring, skall känna på däcken imorgon.....tror du kommit på´t....8(
Användarvisningsbild
av greeeken
Vet inte om det skiljer på s60 o V70 igrepp men min sitter som klister nästan o då är däcken inte nya.
Nått fel måste det vara i framvagnen

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]