Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej!

Är sugen på att köpa en S80 i prisklassen 50-70 000. Verkar va mkt bil för pengarna! Någon med nått bra tips vad man ska tänka på ???
Användarvisningsbild
av wissel
Hej, för dom pengarna får du väl en 99a eller 2000 som har gått hyfsat lite......det är väl inget speciellt med S80in mer än
att ha koll på eventuellt dåligt Gasspjäll, dålig LMM och framvagn som klonkar ? När du väl köpt din bil så är det ALLTID
service som gäller tycker iaf. jag. Oljebyte, Luftfilter, tändstift, och ev. uppgradering hos Volvoverkstad för ETM och ECM
för säkerhets skull......om du inte har fått faktura eller annat bevis på att allt ovanstående är gjort.
Med mina bilar börjar jag alltid om från noll oavsett vad firma eller motsvarande svamlar om.....
Lycka till
Freddie 8)
av LOTEZ
Din signatur sammanfattar en S80 ganska bra tycker jag :)

//LOTEZ
Användarvisningsbild
av wissel
LOTEZ skrev:Din signatur sammanfattar en S80 ganska bra tycker jag :)

//LOTEZ
:?:
Freddie 8)
Användarvisningsbild
av wissel
LOTEZ skrev:"Kan det djävlas så gör det de." :wink:

//LOTEZ
HAHAHA.......God JUL på dig.
Freddie 8)
av LOTEZ
wissel skrev:
LOTEZ skrev:"Kan det djävlas så gör det de." :wink:

//LOTEZ
HAHAHA.......God JUL på dig.
Freddie 8)

Detsamma!

//LOTEZ :-)-)
Användarvisningsbild
av Bosse78
Är 03-orna och uppåt mycket bättre eller ??? känns som att priserna stiger dramatiskt från 03 i allafall! ? =D
av hansjkpg
Bosse78 skrev:Är 03-orna och uppåt mycket bättre eller ??? känns som att priserna stiger dramatiskt från 03 i allafall! ? =D
Tror att det är så att dom fått bort barnsjukdomarna från -02 , men som du säger då är det ju också dyrare prislapp, JAG tycker man får väldigt mycket bil på en -99 eller -00 Om man har tur med att inget går sönder vill säga, tyvärr är det väl lite dyrt att laga dom sakerna som går sönder ( OBS har inte en suck om vad motsvarande delar till andra bilmärken kostar utan det är bara rent penningmässigt jag tycker det)
Lycka till Hans.
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]