Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plamek
Min V50 D5 2007 blev tre år nu och det är dags för en ny bil. Den här gången ska det vara AWD så det blev en Oystergrå XC70II D5 Aut Summum. Leverans i April enligt säljaren.

Tyvärr inte med alla options, men detta blev det iaf: Hgv-paket 2, Teknikpaket 2 Premium Sound, Blåtand, 6-CD, Parkhjälp fram/bak, Nyckelavst krockkudde, RTI-navigation, Four-C, Modern Wood, Tidur värmare, Stänkskydd fram/bak, El-motorvärmare, Side scuff plates, Takvinge, Vinterhjul 17" Turnus.

Progressiv servostyrning var standard just nu och behövdes inte kryssas i på listan.

Enda smolket i bägaren just nu är ju detta med Geely, man undrar om den dyraste bil man skaffat hittils är värd noll och intet om (läs när) kineserna tar över styret. Såg på morgon-TV att affären kunde vara klar idag. Är ni andra med beställda bilar oroliga över detta, eller ska man vara glad att man hann köpa den (sista) Volvon innan detta sker?
av Lövet
Köper du bilen för att du vill ha den eller för vad andra tycker? Din bil blir inte ett dugg annorlunda bara för att ägarbilden ändras :wink:
av bilgalen
Den Volvo du köpt är ju ändå till ganska stor del en Ford. Så det behöver du nog inte va rädd för.

På lite sikt kommer nog inte Volvo se ut som det gör idag. Men i närtid blir det nog ingen skillnad. Kineserna vill ju lära sig allt först innan man lägger ner verksamheten i Sverige...det tar ju ett antal år.
av plamek
andreas_lofgren skrev:Köper du bilen för att du vill ha den eller för vad andra tycker? Din bil blir inte ett dugg annorlunda bara för att ägarbilden ändras :wink:
Jag har länge drömt om just en XC70, hade jag lyssnat på mina vänner så skulle jag skaffat ett annat märke, så visst vill jag ha den!
av Lövet
Dåså. Kör din bil och njut av den. Vad som eventuellt händer om 5 år är inget att bry sig om.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag är inte ett dugg orolig för att Geely köper Volvo. Enligt Rapport i går så kommer det, om affären kommer till stånd, att vara en före detta Volvo-vd (Hans-Olov Olsson)som skall bli vd och en annan Volvo- vd (PG Gyllenhammar) kommer troligen att sitta styrelsen. De har nog inte för avsikt att införa kinesisk teknologi i Volvo, utan att få tillgång till svensk teknologi till Geely-bilar.
av plamek
KKR skrev:Jag är inte ett dugg orolig för att Geely köper Volvo. Enligt Rapport i går så kommer det, om affären kommer till stånd, att vara en före detta Volvo-vd (Hans-Olov Olsson)som skall bli vd och en annan Volvo- vd (PG Gyllenhammar) kommer troligen att sitta styrelsen. De har nog inte för avsikt att införa kinesisk teknologi i Volvo, utan att få tillgång till svensk teknologi till Geely-bilar.
Jag fick en TT-Flash nyss om att köpet skulle vara klart nu...
av Steff 99
KKR skrev:Jag är inte ett dugg orolig för att Geely köper Volvo. Enligt Rapport i går så kommer det, om affären kommer till stånd, att vara en före detta Volvo-vd (Hans-Olov Olsson)som skall bli vd och en annan Volvo- vd (PG Gyllenhammar) kommer troligen att sitta styrelsen. De har nog inte för avsikt att införa kinesisk teknologi i Volvo, utan att få tillgång till svensk teknologi till Geely-bilar.
Frågan är hur stora Volvo hjärtan dessa två herrar har, eller är det så att deras känsla för sin egen plånbok har styrt !?
Enlig pressen så är det stora mäklarbonusar om affären går genom till just denna bank som dessa två representerar.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
plamek skrev: Enda smolket i bägaren just nu är ju detta med Geely, man undrar om den dyraste bil man skaffat hittils är värd noll och intet om (läs när) kineserna tar över styret. Såg på morgon-TV att affären kunde vara klar idag. Är ni andra med beställda bilar oroliga över detta, eller ska man vara glad att man hann köpa den (sista) Volvon innan detta sker?
Jag tror det sistnämnda, jag tror inte att risken är så stor att andrahandsvärdet på din bil sjunker pga av detta, snarare att det eventuellt blir svårt att få in den nyaste tekniken i kina-volvos.

Edit: Jag måste tillägga att i vissa hänseenden (t.ex. dieselmotorer) så ligger ju inte direkt ford/volvo i topp idag så frågan är hur bra Ford har varit som ägare ...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allt du äger och har på dig, Nike, Sony, Gant, Levis, Sony , Noka, Bosch, Fjällräven, Haglöft, Helly Hansen osv osv år ju tillverkat i kina redan idag.

Snart görs även din Volvo där.... inget kan stoppa flytten.........
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5

Bjud 35.000:- om det var så du hade vär[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]