Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Även om man är försiktig så får man ju med sig lite snö i som smälter på mattan och bildar en pöl som blir en sjö.

Hur fasiken får ni ut detta. Försöker man lyfta ur mattan så spiller man ju ofelbart ut skiten i bilen.

Står bilen kallt kan man ju passa på att slita ur mattan när vattnet är fruset och slå av det, men står man inte så kallt så fryser det ju inte.

Hur gör ni, några tips?
XC90_Executive skrev:Har du småbarn?

Blöjor! :) Funkar väldigt bra om man råkar spilla ut en massa vätska på golvet inomhus med! :wink:
Nä, barn.

Funderar på att köra med 12v-bildamsugaren från biltema, det står på den att den ska klara vätska.
Dagstidning.
Momentum skrev:Dagstidningar som någon annan också skrev
Får ligga över natten
Expressen och Aftonbladet suger hårt :-O)
Dagens bästa ?:-/
Vatten ovanpå gummimattorna ser jag inte som största problemet, tycker ändå det mesta stannar utanför om man slår ihop fötterna innan man sätter sig.

nej stora bekymret är snarare det smältvatten som rinner ner från vänsterfotens "vilostöd", det rinner ner under gummimattan. Så numera har jag en dagstidning under mattan. Såg nämnligen n liten pöl i filtmattan när jag tvättade senast...

Appropå att slå av snö från skorna, hur irriterande är det inte när en vän/bekant tänker vara snäll och slå av snön, men väljer knacka med foten mot bilen, alltså nedanför instegslisten på utsidan av bilen... suck. Och sen inte riktigt förstår vad man menar när man tycker det är en dum idé att slå av smutsiga skor med grus o allt mot lacken :evil: Är det så svårt att sitta på arslet i stolen och slå ihop fötterna utanför bilen? och även borsta av byxorna ifall man pulsat lite.. hmm
077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!