NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Ja. Jag bygger om mitt ljud just nu sakta men säkert. Dock byter jag ut allt i bilen då.
Men man klarar sig med orginalkablage, nya högtalare om man vill, på med nytt steg eller köp en HU och koppla till så länge. Så man kan komma ner i 1000 kr om du vill men räkna inte med bra ljud. Men 6000 kr så har du ipod, USB, line-in, minneskortläsare. 3000 kr på HU oh 3000 kr på ett steg eller högtalare.
av xabio
Men det låter ju OK 600okr för allt det där, sen är det ju det där med tummen mitt handen oxå :(. Slutsteg, var monterar du den nånstans, var tar du ströminmatning från? Blir inte kablaget synligt? Det nya HU:et, är det en High Performance då eller?
Användarvisningsbild
av Fellow
xabio skrev:Men det låter ju OK 600okr för allt det där, sen är det ju det där med tummen mitt handen oxå :(. Slutsteg, var monterar du den nånstans, var tar du ströminmatning från? Blir inte kablaget synligt?
Det nya HU:et, är det en High Performance då eller?
Jag kommer göra om hela mittkonsolen. Köper man en standardtyp 1din så går det att modda in och ha kvar MID-displayen på plats. Så ny Hu är valfri pioneer, alpine, kenwood osv.
Slutsteg monteras i baklucka för min del, exakt var vet jag inte ännu då jag ska börja bygga på detta nu i januari.
Kommer lägga upp lite bilder på detta allt eftersom. Strömmatning, ny kabel från batteriet, inga kablar syns.
Tummen mitt i handen är inte att föredra för detta dock.
Jag har låtit billjudsfirma sköta koppling och dragning av kablar pga min whiplashskada så klarar jag inte sådant jobb.

Känner man sig inte sugen på att göra ett lite mer grundligt men jävligt roligt jobb så rekommenderar jag dock kabeln. Men 4000 kr för en kabel som möjliggör line-in är för mig vansinne.
Jag köper nu, DLS UP6i 3000 kr, DLS RA40, 4000 kr, Pioneer AVH 4100 DVD 7500 kr (om ja inte hittag begagnad). Har kostat mig 400 kr för kabeldragning och kommer kosta säg 1000 kr till för hjälp med modifikationer för att få in en 7" dvd i min bil och koppling.

Lite bilder på mitt bygge som är påbörjat finns på http://www.garaget.org/fellow
av xabio
Fellow skrev:
xabio skrev:Men det låter ju OK 600okr för allt det där, sen är det ju det där med tummen mitt handen oxå :(. Slutsteg, var monterar du den nånstans, var tar du ströminmatning från? Blir inte kablaget synligt?
Det nya HU:et, är det en High Performance då eller?
Jag kommer göra om hela mittkonsolen. Köper man en standardtyp 1din så går det att modda in och ha kvar MID-displayen på plats. Så ny Hu är valfri pioneer, alpine, kenwood osv. .....
Menar du att du då kan se vilken låt som spelas i MID displayen, är det inte via MOST det infot kommer? Annars låter ju ditt bygge som något jag skulle vilja ha!
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]