Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

cybermunk skrev:Har haft massa annat att göra men får ta och mäta den ända problemet jag ser är att jag inte har så långt slag så det kommer ta tid att få runt rotorn
plocka ur tändstiften så går det lättare att dra runt motorn :-)

/emwtur
Har idag haft nobelt besök från min mek :) det som gissades på är att antingen är kamrem eller toppen kras.

Inget händer under oljelocket när man vrider på nyckeln.

Kommer troligen att göra att byte med kusinen så han får en "reservdelsbil" mot att jag får en 740:a vet ej år eller sånt bara att det är en SEDAN :)
Det lutar mer åt att det är toppen som sagt god natt än kam remmen men för min del spelar det väl inte så där jättestor roll då jag mest troligt kommer att ta bilen som kusinen har ståendes, den kommer då få det avgassystem som sitter på min nu.
plocka åtminstone av kamremskåpan och kolla !
snurrar inte kammen är det 99% chans att remmen gått av,
och det brukar bara vara att hänga dit en ny ( med kam och vev i rätt läge) så snurrar den igång igen.
/emwtur
Om jag säger som så att jag ställt av bilen och kommer inte ställa på den för ens jag har ekonomi till det och fått den att snurra.
Denna tråd kan låsas då bilen den handlar om inom snar framtid kommer att gå på sista vilan.

Upprepar mig!
Tråden kan LÅSAS
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]